• Göteborgsbruden

kcal i snus?

När min sambo kom hem idag, satt jag i soffan o gnyde lite. Han kom o satte sej jämte mej o fråga vad som var fel. Jag klaga lite o sa att jag mår så illa o är hungrig hela tiden(vet ej om jag är gravid än kan tilläggas) men iaf.
    Han fråga om han skulle göra rostat bröd till mej men jag sa nej o påpeka att jag f*n inte kunde gå runt o äta hela tiden. Att jag ätit 6 rostatbröd under dagen redan, kcal o bla bla..

Då säger sambon:
    "Du kan ju ta en prilla"
    "Prilla?", sa jag. "Jaha snus"
    "Ja det är ju inga kcal i det" säger han då.

Men jag är inte säker när jag sa att det visst finns kcal i snus. Nån som vet? Sa till sambon att jag skulle ställa frågan här

Så, finns det kcal i snus o hur mycket, om det ens finns info om det?

Screw you guys, I'm going home
  • Svar på tråden kcal i snus?
  • Kristian vill bli pappa

man äter ju inte snus Däremot så fungerar snus precis likadant som cigaretter i den bemärkelsen att det hämmar hungerskänslor.

Ironi och sarkasm. Sån är jag.
  • innana

Det finns nog väldans sparsamt med kalorier i snus om än några...å andra sidan blir du inte mätt av det heller, och är du gravid är det knappast att rekommendera

• Göteborgsbruden

Ja när jag rökte blev jag ju mindre hungrig men röker gör jag verkligen inte längre, efter 6  år.. O snusa, nej tack, det är bara sambon som gör det

Hehe nä det kanske inte är kcal i snus, bara skum fundering, som alla mina funderingar kanske

Screw you guys, I'm going home
Svar på tråden kcal i snus?