• Anonym (Oops!)

Kolla vad din granne tjänar

Fasen vad kul att få spana lite... Man får ju chocken på hur mycket vissa tjänar
    www.ratsit.se

• Svar på tråden Kolla vad din granne tjänar
  • MINI25

Nej, jag har bättre saker för mig än att kolla upp mina grannars ekonomi. Det är deras privatsak och borde så förbli. Hoppas innerligt att dettta trams med att man kan se allas inkomster på nätet eller fråga efter dem hos skattemyndigheten upphör! Det finns tillräckligt med avundsjuka och bittra människor som det är. Låt folk få ha kvar lite av sin intigritet. Och självklart spelar det mindre roll för Lotta, 35 år som är undersköterska om nån ser hennes taxerade inkomst, men för alla andra med en inkomst över medel skapar det bara tandgnissel hos dem som snokar. Tur att inte alla besparingar kan offentliggöras!

Vi är väl dessutom ett av få länder där man kan KÖPA taxeringskalendern? Helt befängt.

• The Dreamer

så less på denna ständiga avundsjuka på att vissa tjänar mycket..

Jösses, bättre att sköta sitt eget liv istället, och inte lägga sig i andras...

• Anonym (Japp)

Jag har varit inne på denna sida  men det var bara för att kolla upp en person som säger att han har skulder över öronen så man har ju hjälpt honom med lite pengar men nu är det slutlånat för han har inga skulder enligt den sidan.

• Anonym (Sola)

Nä, fattar inte varför det ska vara så skoj att kolla efter vad andra tjänar och ser det ut som om man har en bra lön, så tror många automatiskt att man har mycket pengar. Man ser ju inte utgifterna också.

Min mans dotter tycker att vi ska betala henne 4000 kr + studiebidraget/mån till henne för att hon har frivilligt flyttat till sin pojkväns lägenhet. Hon har ju minnsan kollat på Ratsit och sett att pappa tjänar mycket pengar och att han borde ha råd med henne. Helt otroligt!

Nej, jag tycker inte om att man kolla vad andra tjänar och är inte själv intresserad av det.

• Zaria

LÖJLIGT, varför bry sig vad andra tjänar, bättre att sköta sitt eget liv...

• cast77

Jag tycker det är skitroligt att se vad andra tjänar. Men då är jag inte en sådan som blir avundsjuk heller...Jag älskar ekonomi (kanske därför jag är ekonom??).

Lycklig mamma till Maja 03 och Nelly 06
  • Anonym (skeptisk)

Vad jag har hört är summorna på den där sidan ofta felaktiga... Så jag skulle inte lite alltför mycket på uppgifterna som står. Vill man verkligen verkligen veta vad nån tjänat så kan man ju även ringa skatteverket och få årsinkomsuppgifter etc.

• Anonym

Åhh-varför ens svara på denna tråd om ni tycker det är såååå löjligt???

Svar på tråden Kolla vad din granne tjänar