smörgåsrån!!!!
hej!!! när börja ni ge era smörgåsrån?? kram
hej!!! när börja ni ge era smörgåsrån?? kram
Tror att dottern var runt 5-6 månader när vi började med rån!
8månader
Min son höll dem själv och knaprade i sig dem vid 4 månader.
Jag tycker man kan börja ge när barnet är medvetet om att det håller något ätbart och själv kan stoppa det i munnen. Det finns ingen ålder på det eftersom det är individuellt.
Kan barnet sitta i matstol, hålla ett rån och stoppa det i munnen ch få loss bitar det sedan äter upp? ja då är det rätt tid.
Varför ska man överhuvudtaget ge rån till små barn???? Har sett att mågna gör det, men inte alls förstått varför. Är ju inte nyttigt för oss vuxna, så kan inte tänka mig att det är det för barnen heller.
Ok! Då förstår jag.
Smörgåsrån innehåller ju bara tomma snabba kolhydrater och inga fibrer, därför är det inte speciellt nyttigt för oss vuxna.
Ja, förstår inte alls varför man ger små barn sötsaker överhuvudtaget. Dom behöver ju inte det, utan vi bygger upp beroendet hos dom.
Vår kille 8 månade älskar smörgåsrån. Perfekt att ta till ifall vi vill äta i lugn o ro. Ger ett rån o han sitter o pular m det. Hur nöjd som helst.
Jag o sambon älskar att äta i vardagsrummet medans vi ser en film el nått. Då springer lilleman runt i gåbordet o knaprar ett rå. El vid matbordet så mamma får någon mat i sig. Kanon!
Wilhelm han var ca 4½mån när han började knapra smörgås rån, sen så när det har kliat för mkt pga av tänderna, så har han gnagt på skorpor... Nu så äter han ofta skorpo, sitter o biter små bitar och tycker att det är härligt!! Sen så finns det även ngt som e majskrokar www.majskrokar.se inehåller bara majs !! Kan vara ngt att testa till de små! Wilhelm är snart 1 år o han blir så glad när han får majskrokar!!
Har hört att just smörgåsrån är bra att ge till små barn då man ska introducera gluten, eftersom det är lite gluten i dem. Under skydd av amning då om bvc får som de vill =)
Precis som Floria skriver så blev vi rekommenderade av bvc att börja introducera gluten (iform av smörgåsrån) vid 4 månaders ålder...
Tycker också att det är onödigt med dom onyttiga rånen, men blev övertalad av min sambo att hon skulle få prova nu vid 10månader. Har ni hört att det finns majspuffar man kan ge istället?