• Nillan och bebben

Mensvärk mellan äl och bim?

Är de vanligt att ha mensvärk till och från efter äl. De började samma dag som jag fick utslag på äl testet och håller i sig ännu. Inte hela tiden men de kommer och går. Igår kväll ilade de från magen ner till ljumskarna. Samma idag när jag reste mig upp så ilade de gasnka kraftigt kanske en minut. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Mensvärk mellan äl och bim?
  • mojsig

Jag kan bara relatera till mig själv. Jag brukar ha mensvärk mellan Äl och mens. När jag väntade Adam, så kände jag att mensvärken var starkare bara. Hur många dagar har du haft ont då?
    Det där att det ilade till däremot kände jag ca 6-7 dagar efter äl, då började jag misstänka att jag var gravid. Kändes som jag sträckte mig i jumsken nästan...

• Nillan och bebben

8 dagar ungefär. Fullt utslag på ältest i onsdags förra veckan så de är ju inte så många dagar efter äl.

• Pepino

Hade mensvärk runt ÄL, sen tog det uppehåll ett tag, återkom och höll på ända fram till BIM (och efter). Har just testat positivt!

Lycka till!

• Nillan och bebben

Men att de ilar så redan.. Om jag nu skulle ha blivit gravid så kan jag väl inte känna av de redan. De tar väl upp till 10 dagar för ägget att fästa? Idag gjorde de grymt ont.

• mojsig

Okej, ja då är det bar att vänta in mensen då och hoppas på att den inte kommer. När har du bim?

• Nillan och bebben

10/2 så de är långt kvar

• mojsig

Jo det är ju så drygt att vänta! man vill ju bara veta direkt efter man haft sex om man är gravid lr inte Men med clear blue kan man väl testa iaf 3 dagar innan bim tror jag.
    Har ni försökt länge att bli gravida?

• Nillan och bebben

Ja jag håller helt med tid! Otålig som man är
    Vi är inne på andra försöket.

• mojsig

Håller tummarna för att ni inte ska behöva försöka nå mer iaf

• Bewan

Hade också som mensvärk när jag väntade på mensen mellan ägglossning och mens men jag var GRAVID! Det tog sig på första försöket!!! Så vem vet vad som väntar... =)

• Kringlan L

Kunde nästan varit jag som skrev tråden för ett par månader sedan.. =)

Jag fick molvärk och även ligamentssmärtor dagen efter ÄL.
    Molvärken satt i ett par veckor och gjorde ganska ont.. Min BM sa att det var vanligt,, speciellt om man är omföderska..
    Och ligamenten i livmodern fick också en knäpp med en gång, kunde inte sträcka på mig, hosta eller nysa i början utan att få hugg i sidan.. Plusade BIM -2 och går nu in i v. 17..

Håller mina tummar jag med!! =)

• Nillan och bebben

Jag är omföderska och känner inte alls igen de här från den förra graviditeten. Hade inte ett enda symptom.

Ja jag håller tummarna för mig själv!
    Tack till er alla som svarat

Svar på tråden Mensvärk mellan äl och bim?