• snorungen

    Blödning efter sex????

    Är i v. 8 och efter att vi haft sex igår kväll fick jag en blödning. Blöder ingenting idag- men vad betyder det här? Ska mna undvika sex nu?
    Varför blödde det? Är orolig pga ett tidigare missfall... men sex ska ju inte påverka sån´t ju...

  • Svar på tråden Blödning efter sex????
  • Glad o gravid

    Jag har oxå fått en blödning efter sex, jag var då i vecka 23 tror jag, ringe till förlossningen och fick komma på koll, allt var som det skulle och det är tydligen vanligt att man kan få det efter sex beror på hur känslig man är. de sa inte till mig att undvika sex

    ring till BM så kanske du kan få gu på ett ultraljud

  • Ichi
    Har du pratat med din BM om att du fått en blödning i samband med samlag? Om inte så gör det. Samlag kan påverka missfall, tyvärr.
    Ibland kan man avråda samlag när missfallsrisken är som störst och särskilt om personen i fråga råkat ut för MF förut. Prata som sagt med din BM omgående!

    Lycka till!
  • laluna

    hade likadant för nåm vecka sen. min bm sa att man kan vara skör i slemhinnorna och därför blöda lite. så länge man inte blöder mycket eller att det fortsätter att blöda var det ingen fara. prata med din bm så slipper du oroa dig.

  • snorungen

    usch blir jätteorolig nu. ska försöka ringa bm direkt

  • stinamaria

    Var det klart blod eller mer brunt?
    Om det är mer brunt ska det tydligen inte vara ngn fara.. Jag fick en sån blödning efter sex en gång men de var väl i vecka 20 nånting.

  • snorungen

    stinamaria- det var mer rosa...
    gud va orolig jag är nu och bm går inte å nå förrän kl.15...

  • snorungen

    nå´n annan som varit med om detta? Och kan lugna eventuellt....?

  • karin h

    Slemhinnorna är väldigt sköra så det är ganksa vanligt att man kan blöda lite efter sex, det har jag gjort. Men om du är orolig, ring till din BM och prata med henne.

  • Kajak

    STOPP STOPP ta det lugnn..

    Man blöder för att slemhinnor är väldig skööööra! för man är lite mer torra därinne än normalt då måste han "jobba" på för att du ska bli riktig blöta!

    Men ring gärna Bm om du är fortfarande orolig!

Svar på tråden Blödning efter sex????