trött pappa
Hej,
Jag är en pappa som har en 2 år gammal dotter.
Hon är frisk, oftast glad och allmänt underbar.
Men jag har ett problem, och det är att jag ofta tycker det är otroligt ansträngande att ta hand om henne när jag är ensam.
Det går bra i ungefär en timme, men sen blir jag extremt trött, frånvarande och känner mig alldeles slutkörd.
Jag tror de flesta föräldrar tycker att det kan vara jobbigt att ta hand om sina barn, det är ju ansträngande, men just nu känns det som det är lite väl jobbigt.
Från och med ikväll ska min sambo åka iväg och jobba på en annan ort i tre månader, och jag känner mig orolig för att jag inte vet hur det ska gå.
Att ta hand om min dotter bara en dag känns nästan som ett maraton, så inte så konstigt att jag är lite nervös...
(Givetvis är det inte bara jobbigt, vi har ju även vissa härliga stunder, men om jag tar hand om henne en dag känns det som att jag behöver återhämta mig i två dagar, och nu finns det ju ingen som helst möjlighet till det...)
Extra jobbigt blir det eftersom jag får så dåligt samvete för att jag inte orkar mer...
Så nu undrar jag, finns det några andra pappor som har något tips? Hur gör man för att orka mer, för att inte bli så ansträngd när man umgås med sitt barn, och för att inte få så dåligt samvete för att man inte är en så bra förälder som man skulle vilja..?
Vore tacksam för svar/
nelo