• flipper07

Vilken tid kommer posten?

Satt och funderade på dett för ett par dagar sedan, för jag har aldrig sett brevbäraren komma med posten, så jag missar det varje gång. Vet bara att posten ligger i brevlådan när jag går ut och hämtar den runt kl 14.

Borde inte den komma runt 11-12? Kanske olika på olika ställen?

//Flipper

• Svar på tråden Vilken tid kommer posten?
  • Microlys

Det är nog väldigt olika! Här kommer den allt mellan elva och tre på dagen! Beror ju på när de har sorterat posten klart på morgonen, vilken brevbärare det är och hur snabbt han/hon kör... Väglaget kan ju spela in också.

• Långbenopluto

Det är olika beroende på vart man bor....Här hos mig kommer den allt emellan 10.30 - 13.30.

Vi tänker sällan på vad vi har - Men alltid på vad vi saknar
  • Coursell

Det är nog väldigt olika beroende på hur man ligger på deras utdelningslista eller hur man ska säga.
    Här får jag posten runt 11:30, i förra huset vi bodde i kom den oftast 10:20.

Regeln är väl att alla ska ha fått sin post kl 13 om jag minns rätt.

• Sencha

Ja, väldigt olika.

Här kommer den oftast mellan 11 och 12, men det kan vara både tidigare och senare.

• Ajsen

Väldigt olika

Här kommer den allt i från 10 -13.30

Jag vill ha billigt ris och jag vill ha det nu!!!
  • gnorkis

den kommer när brevbärarna sorterat posten, kammat upp den och packat den... sen beror det på vart i distriket man bor. bor man i början kan man ha tur att få posten vid 10... till oss kommer den ibland runt 15...

• Mirris

Vi brukar få den vid 10. Vi är första gården som får posten här på gatan!

Ibland när brevbäraren är sjuk eller har ledigt så kommer den mycket senare med en bil. Vanliga brevbäraren cyklar!

• MARIA99

Jätte olika ja.. Här kommer den i 10-10.30 tiden

• flipper07

Hehe, vad olika det är med posten!

Bara för att jag startade tråden hörde jag brevbäraren ute
    Så idag kom posten före 12.

• DecemberLove

När man talar om trollen dvs

Svar på tråden Vilken tid kommer posten?