• Bel

En liten knuff till er som har bruna flytningar innan mens

Hej!

Om ni har det som jag, bruna flytningar innan mens, så vill jag bara säga att gå och kolla upp er ordentligt!

Var hos gyn och gjorde ett VUL som enligt henne såg "jättebra" ut.

Nöjde mig dock inte med detta, då jag förklarade att det INTE var normalt för mig att småblöda innan mens.
    Så nu efter tjat och disskusioner har jag blivit lovad att göra ett hormonprov, för att se om det är någon rubbning.
    Kan tilläggas att hon försökte skriva ut P-piller till mig över telefon! Vilket jag inte godkände. Varför ska jag stoppa i mig hormoner om jag inte har nån rubbning?!
    Tjejer! Gå och kolla upp era blödningar om ni har besvär av det.
    Vi har rätt till läkarvård och ska kräva det om vi har bekymmer med nåt!
    Är så trött på att höra att all är "normalt". Känns som om det är det enda BM kan säga.

• Svar på tråden En liten knuff till er som har bruna flytningar innan mens
  • Pärla

Hej!
    Jag själv gjorde min första insemination den 16 januari, och ska snart ha mens ( hoppas den inte kommer )
    Men senaste dagarna har jag fått vita flytningar, som slem, och det brukar jag aldrig få innan mens..
    Vad tror du? Du som vet lite om flytningar
    Kram.

• Laelia

Bel - vad blev resultatet efter dina tester då? Hittade dom nånting som var konstigt?

• Coockie

Jag har ju bruna flytningar innan mensen..o har endometrios..det är inte därfö du har det då?? det är nämligen ganska typiskt att ha sånt då.

"En tanke bara"

• Bel

Har inte gjort något hormonprov ännu. Men jag hoppas att det blir bra.

Parlar: Vita flytningar kan ju vara ett gravsymtom har jag hört.
    Så det låter väl bra?!

Endo hoppas jag ju verkligen inte att det är. Har inte haft problem innan med bruna flytningar, utan bara de sista 4-5 månaderna.
    Visst jag har ont vid mens och blöder mycket de första 2 dagarna.
    Men har aldrig ont vid sex eller ÄL.
    Vet dock att endo kan vara olika från person till person.
    Ingen i min familj har endo, och dom tror ju att det till viss del är ärftligt.
    Eftersom man måste göra titthål för att se, så får det bli ett senare steg. Ska kolla först så att jag inte har någon rubbning.
    Sen kan man väl ta ett steg till.
    Cookie: Vad har du för endosymtom?

• Muskot

Jag hade bruna flytningar före mens, men när jag gjorde äggledarspolning kollade de också livmodern med koksalt eller nåt sånt, och upptäckte nåt polypliknande, så jag fick remiss till hysteroskopi. Mycket riktigt fick de ta bort två små polyper då, och sen dess har jag inte haft bruna flytningar. Fast gynekologen trodde att polyperna var för små för att ha orsakat vår barnlöshet, men lika bra att vara av med dem ändå.

I den här länken står det om en massa olika orsaker som kan ligga bakom bruna flytningar:

www.hemmetsjournal.se/hj/ExpertQuestion.aspx

• Big eyes

Bel, har du fått nån svar.Jag har fått såna flytningar 2-3 dagar innan mens, de senaste 4 månaderna och undrar vad det är

• numberone

JAg har rosa flytningar innan mens alltfrån 2-8 dagar innan och det beror till största sannolikhet på Progesteronet i kroppen som inte är tillräckligt bra. Har även PCO-s....

Varför blir det aldrig vår tur?
  • ThereseA

Jag kan få bruna flytningar innan min mens har hoppat igång.. mitt under min mens och innan den är slut.. har en dotter på 14månader nu..mitt problem med mensen starta efter förlossningen.. har ej användt nått skydd sen hon föddes,har ej blivit gravid.. och så mår ja verkligen pyton veckan innan jag ska ha min mens.. den är regelbunden.
    har huvudvärk,illamående,fryser och är trött/seg.. är det nått fel på mig?? *orolig*

• Coockie

Bel- mina endo symtom är ju utdragen mens-som jag skrev och sekundär barnlöshet..men annars så har jag varit ganska skonad från värk osv..med tanke på hur mycket skada endon gjort inne i buken.Sammanväxtningar och en förstörd äggledare-den andra sitter fast i buken o är ant. oxo förstörd-så vi har inte lyckats med att få syskon på hör o häpna 10ÅR....vidrigt jobbigt har gjort IVf o testat det mesta men det vill sig inte- sen har jag väl problem med magen ibland eftersom jag har sammanväxtningar på tarmen oxo.
    hoppas dina bestvär är övergående o inte endo.

sanne

• dallas

Ingen i min familj har endo- mer än jag då.. Så jag tror inte att man "måste" ha det i släkten om man säger.. Har 2 systrar och den ena har 4 barn och den andra har 1 barn och 1 abort bakom sig.
    Min mamma har haft 2 missfall, gjort 2 el 3 aborter och fött 3 barn, så där har det inte varit några problem iaf
    Samma i resten av släkten, dom har minsann "ynglat" av sig...

• vita katten

Jag undrar, apropos bruna flytningar före mens, vilket jag också har. Ska jag räkna första mensdagen från den första bruna flytningsdagen - eller från när det rödare blodet börjar komma? Bruna flytningarna har minskat lite o nu kommer det en pytteskvätt o sen ingenting o sen mens. Intressant med alla era varianter - det är fan med gynekologer att de gett så dåliga svar till mig när jag frågat tidigare - katastrof. "Normalt"... knappast. Det började för mig i trettioårsåldern - hade dessutom ägglossningsmellanblödningar. En gång fick jag stopp på dem med hjälp av en gynekolog, men gulkroppshormon o b-vitaminer. Och en annan gång, nu senast, med att jag började äta herpesmedicin, geavir - varje dag i flera år! Jag har fått för mig att herpesen varit med att framkalla mina ägglossningsmellanblödningar, eftersom de ju försvann när jag ätit Geavir. Herpes är en knepig sjukdom, jag tillhör dem som har haft svår herpes. dvs varje mens, nästan osv. Men nu har jag slutat med dessa piller, och litar på en akupunktör i stället. Slutade också, p gr av att jag ju blivit bättre med både mellanblödningar och herpes.

Jag har, i trettioårsåldern, varit helt slut av dessa herpes, ömsom med ägglossningsmellanblödn samt sen mens. Få förstår, att så enkla o "ofarliga" sjukdomar, kan nästan knäcka en människa, därför att man inte orkar nånting.

Svar på tråden En liten knuff till er som har bruna flytningar innan mens