När börjar bebisar hicka?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 12:27:39:
I magen alltså! Hihi!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 12:27:39:
I magen alltså! Hihi!
Våran Lukas började hicka på en gång tycker jag. 23 dagar gammal och hickar ofta efter han ätit för fort.
Tack Christian! Kanske uttryckte mig slarvigt... Menar i magen! *Ler*
Kram!
eller menar du i magen? jag började känna min lilla bebis hicka någon gång v 25-30. det är rätt sent som det brukar kännas. när de kommit ut ur magen fortsätter de hicka med jämna, eller ojämna
, mellanrum.
HUR känns det när de hickar?
aaaa...ja det har jag lite svårare att svara på
Har bara hört att när många tror att man känner bebbens hjärtslag så är det i själva verket ett ''hick-anfall'' - som svar på hur det känns. Och eftersom man inte tror det är hicka så är det nog lurigt att komma ihåg när det just var hicka.
rytmiska ryckningar. första gången undrade jag vad det var, men sedan förstod man. för mig kändes det ganska långt ned minns jag. en del bebisar hickar mycket (min tex) och andra knappt alls så det är inte säkert att man känner. som sagt var är det i slutet av graviditeten det kan kännas.
Jag är bara i v 12 o känner ofta ngt i magen på kvällen när jag lägger mig som påminner om hur det kändes när sonen hickade. Kan det vara små, små puffar tro?
det kan väl vara att du känner bebisen röra sig. man känner väl ofta det tidigare andra gången.
jag tror jag kände min ene bebis hicka idag.. är i v 23+4..men jag vet inte om det va det, har ju aldrig varit gravid förr...
det kändes ju inte som spakar utan mer som rytmiska ryckningar..
så man är ju lite nyfiken om det va hicka..
Jag började känna i ca vecka 24-25. Trodde den sparkade men upptäckte att det var väldigt rytmiskta sparkar i så fall
Plus att min man inte kunde känna dem från utsidan. Nu i i vecka 28 hickar den nästan varje dag, ibland flera gånger per dag. KÄnns ganska långt ner i magen på mig
Jag kände att den hickade första gången igår, va hos bm idag o hon trodde oxå att det va hicka. Är i v26.
Vi såg vår bebis hicka på UL i vecka 12, så de kan åtminstone hicka så tidigt. Tror att jag kanske har känt hickningar en gång också (är nu i vecka 16).
jag har hört att hickningarna beror på att bebisen börjar öva på att andas i slutet av graviditeten och då andas den in fostervatten och börjar hicka.