• Nette

Om minifom inte står i kylskåp?!

Hur gör ni på natten? Vi sover på övervåningen och har köket på nerevåningen. Springer ni till kylen på nätterna eller har ni det på nattduksbordet? Vad händer om det inte står i kylskåp? Förkortas hållbarheten eller verkar det inte som det ska på bebben? / Nette

• Svar på tråden Om minifom inte står i kylskåp?!
  • linapina

Står det inte att det ska långtidsförvaras i kyl. Du kan nog ha det i rumstemperatur så länge du använder det.

• MyFine

Vi har det på nattduksbordet. På den stora flaskan står det att den kan förvaras i rumstemperatur i högst en månad, o på en månad har vi hunnit göra slut på den. Lite bökigt om man måste springa till kylen varenda gång..

• Skruttet

Under användningstiden så kan man ha det stående i rumstemperatur, nemas problemas!

• Nette

TACK!! på min står det bara förvaras i kylskåp +2till +8 grader. / Nette

• Tizzan

på våran stog det att den är hållbar till utgångsdatumer om den förvaras i kyl.. annars en månad.

• eemmaa

När kan man börja med Minifom? Ålder?

• Tizzan

eemmaa: när det verkligen är nödvändigt tror jag.. finns nog ingen "tidigast-ålder" men det ska inte ges i onödan självklart

• Nette

Min tjej var två-tre veckor. När vi började!

• Junibarn

På vår stora burk stod det att den kan förvaras i rumstemperatur i en månad. Vi började ge vår son det då han var 1-2 veckor men peronligen så tror jag att det där mer är något för att lugna oss föräldrar(och då kanske även barnet genom det..), det är ju skönt att "ha något" när skrikandet är som värst. Men det är kanske en liten tröst att det oftast försvinner efter 3 månader.

• nenababe

Vi glömde bort det med kylen ibland, men det fungerade lika bra ändå =)
    Krams!

• Nette

Dom på apoteket sa att det är vid långtidsförvaring den ska stå i kylskåp, annars kan man ha den i rumstemperatur. / Nette

Svar på tråden Om minifom inte står i kylskåp?!