• alberta1

Motsvarighet till välling & gröt i UK?

Är välling detsamma som follow-on milk som finns att köpa för 6 månaders+? Och gröt som så många verkar ge sina små i Sverige, är det samma som baby rice? Eller baby porridge som ocksa finns, rekommenderas fran 6 manader har (UK) men i Sverige fran 4 manader. Det verkar ocksa som om Sempers banan grot har mycket mer vitaminer etc an den porridge man kan kopa har. Hmm. Tycker Sempers utbud verkar battre an vad jag kan hitta har - nagon som kan tipsa?

• Svar på tråden Motsvarighet till välling & gröt i UK?
  • apelsin

Nagon svensk motsvarighet till svensk valling eller grot ar svart att hitta i England. Follow on milk ar ok men min lilla tyckte aldrig om det. Vi tar alltid bilen over till Sverige pa sommaren och tar med valling for ett ar. Valling ar ju valdigt svenskt den ar mycket tjockare an follow on milk ocksa ar den ju berikad med allting. Men engelska barn klarar ju sig sa jag tycker inte du ska kanna att du behover ha valling eller grot for det gar ju lika bra med annat!!

• alberta1

Ah -tack for det. Ja visst gar det andra bra men ja, har fatt en ide om att jag vill ge min lilla just valling och grot... Ska till Sverige snart sa gor nog som du och koper med lite hem!

• Bess

Välling e inte alls väldigt svenskt....det är NORDISKT

• lexa

Annars kan du köpa i Svenskakyrkan eller i svenskaffären...

• halstabletten

I USA kallar de välling för "gruel"- kolla om det finns på närmaste matvaruaffär. (Med lite tur heter det likadant på brittisk engelska)

Svar på tråden Motsvarighet till välling & gröt i UK?