• kalmar brud

Hjälp med konto nummer

Jag ska föra över pengar från mitt swedbanks konto till en som har konto hos Nordea...
    Men jag får det inte att funka när jag ska lägga till den personen som mottagare...

Ni som har Nordea... Hur många soffror har ni som clearingsnummer???
    Trycker jag i privatkonto så släckrutan med clearingsnummer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-30 14:17:46:
    behöver man kanske inte skriva i clearingnummer???

• Svar på tråden Hjälp med konto nummer
  • Sofis

Jag tror att clearing numret för samtliga Nordea konton är 3071.. ska inte svära på det, men jag tror det...

• Razzla

är de privat konto så behövs inget clearing..

Se i mina ögon att jag ler
  • lumikki

Det beror på vilken konto man har.. om man har personkonto eller vanlig konto.. om du har kontonmr som är personens personnummer så är det inte samma som på andra konton

• lumikki
    ericas mamma skrev 2007-01-30 14:20:39 följande:
    om man måste skriva cleringsnr i personkonto så e det 3300
    du hann före
  • Octobers

Du måste alltid ha ett clearingnummer för att kunna skicka över pengar mellan konton. Om det är ett personkonto dvs ett som har personnummer bara som kontonummer så skall du använda clearing 331 eller 3300 före personnumret. Annars börjar Nordeas kontonummer med 3xxx och sen kontonumret, men du måste ha rätt clearing alltså vilket kontor personen tillhör och det är 4 siffror och börjar med en 3:a. Lycka till!!!

• Sin

Gjorde detta nyligen själv och det var ett privatkonto så jag behövde aldrig skriva in clearingnr. Det tycks ha fungerat iallafall. Lycka till.

• Jiie

Alla har inte samma clearingnummer hos Nordea, hur skulle de gå till

• lumikki
    Jiie skrev 2007-01-30 14:23:59 följande:
    Alla har inte samma clearingnummer hos Nordea, hur skulle de gå till
    alla som har samma kontor har samma clearingsnummer
  • kalmar brud

Okej men nummret som jag har fått ser ut som ett person nummer så det är nog ett person konto, så då behöver jag inte clearing...

Jag testar... Annars så är det väl någon annan som blir glad av att fått lite pengar...

• Sofis

hihi.... som sagt, en gissning bara

• lumikki

För Personkonto med 11-siffrigt kontonummer är de fyra första siffrorna i kontonumret = clearingnummer (clnr).

För Personkonto med personnumret som kontonummer, se tabellen nedan.

Personkonton med personnummer Typ av insättning/uttagClearingnummerInsättning på kontotclnr 3300Uttag på kontot via Bankgirots autogiroclnr 3300Uttag via PlusGirots autogiroinget clnr angesÖverföring via annan banks InternettjänstAnvänd det clnr den andra banken anger i sin information
  • Jiie

ja samma kontor ja! det är ju självklart! men inte samtliga!! Nordea kontonr är ju inte så väldigt långa...

Svar på tråden Hjälp med konto nummer