• Lalalong

Någon som vet lite om MeAndI-party

Är så väldigt sugen på att ha ett MeAndI party...
    Det står på deras hemsida att man ska bjuda in 10 gäster, gärna 15 om det är några som lämnat återbud.
    Men jag känner inte 10 personer som skulle kunna vara intresserade tyvärr.
    När jag räknar och tänker får jag kanske ihop 6-7 st som skulle kunna vara intresserade.
    Om jag bokar ett party och det bara dyker upp sådär 6 st... hur "tas" det så att säga?

• Svar på tråden Någon som vet lite om MeAndI-party
  • Crazy Baby

Men kan du inte be dina 6-7 kompisar att ta med sig en kompis, då blir ni ju några fler!

• Lalalong

Crazy Baby
    Visst skulle jag kunna det... men det ska ju vara lite trevligt också
    Haha, nä men jag menar att det lätt blir stel stämning när så pass många nya människor träffar varandra. Antingen sitter alla två och två med "sin" kompis och pratar eller så blir det krystade leenden och tystnad...
    Har dåliga erfarenheter

• Anna2barn

Jag bjöd in en massa folk, men sen dök det bara upp några stycken. Man får alltid räkna med lite bortfall och det är därför som de vill att man ska bjuda in lite fler. Om du garanterat vet att dina 6-7 kompisar kommer så ska det väl inte vara nåt problem.

• Lalalong

Anna2barn
    Ja jag tänka göra så att jag hör med alla innan och bestämmer ett datum som jag vet att alla kan innan jag bokar själva partyt.
    Alltså att de typ OSAr innan jag ens bokat...
    Men sen vet man ju aldrig, det kan ju hända saker den dagen som gör att de inte kan komma..

• mianyckelpiga

Jag var på ett me and I-party i höstas och vi var 3 par (inkl värdparet) och två mammor, så vi var bara 8 st. Jag tror inte att det gör så mycket om man inte är 10-15 st. Trevligare stämning om de som är där känner varandra sedan innan.

• Ina 73

Tycker att 10-15 personer låter mycket. Då jag varit på sådana partyn har det varit ca 6-7 personer...

• Lalalong

Tack för era svar och tips

Svar på tråden Någon som vet lite om MeAndI-party