Min 5-åriga son mår dåligt- Vad ska vi göra??
Jag har två söner, en på 5 år och en på 1 år. Min 5-åring har vi börjat oroa oss för senaste halvåret då vi märker att han inte mår bra. Han är väldigt känslig och gråter för vad som helst. Han är aggressiv mot oss och mot sina morföräldrar. När vi frågar honom varför han ofta är ledsen säger han att han vill att vi flyttar till sina kusiner som bor 50 mil från vår stad. Här där vi bor har vi inga kusiner utan han har bara på min mans sida och de bor alltså 50 mil härifrån.Vad som oroar oss mycket är att han senaste veckorna kommer och säger att : " Det känns som att jag vilöl stoppa haänderna i halsen, men det gör jag ju inte för jag vet att jag då kommer att kräkas". Det första vi tänker på då är tvångstankar vid 5-årsålder!!! Vad ska vi göra? Vem kan man vända sig till? Vi är annars en väldigt harmonisk familj. Inga våldsamma brål el dyl utan det enda vi kan tänka oss är att min syster, hans moster är psykiskt sjuk sedan 20 år tillbaka och är på psyk för det. Kan det vara genetiskt? Ska vi flytta upp till min mans familj så min son kanske börjar må bra igen? När vi är där är han som en sol och älskar att få vara med sina kusiner. Vad ska vi göra??