• Nahla

Vad är det med vår hund??

Någon som förstår sig på vad som hänt vår hund egentligen? Vi har haft världens lugnaste hund fram tills för någon dag sen. Och detta gäller nattetid mestadels.
    Det är en tik på 4 år,hon sover alltid på ett och samma ställe på natten - i sin säng utanför vårt sovrum.
    Inte ett ljud från henne och där trivs hon. Men nu så springer hon bara omkring och gnäller HELA tiden. Finner ingen ro och ska bara vara i vårt sovrum.
    Vi har en dotter på 1½ år hemma som vaknar av att hunden försöker ta sig in i rummet och lever om. Grymt irriterande.
    Hon är allmänt konstig dagtid också. Verkar vara lite rädd om en leksak som hon har. Har tagit den till sin sovplats några gånger och sovit med denna.
    Men just detta eviga pipande från henne. Vart kommer det ifrån. Och så skakar hon,massor!!

• Svar på tråden Vad är det med vår hund??
  • jamtlandsstårs

är hon skendräktig, med tanke på leksaken hon har varit rädd om?? svårt att veta vad det kan vara....

Jag älskar Maya min Maya......
  • Minikatt

Hon kanske är skendräktig? Tänkte på att hon är rädd om sin leksak. Hon kanske har fått för sig att det är hennes valp?

• Minjisen

Låter som om hon e skendräktig..

• NoAngel

Kanske skenvalpar hon? Att hon har sin leksak som "valp" och vaktar den?
    Så gjorde mina föräldrars tik ibland..

• Jolines Mamma

Skendräktig??Ska hon annars löpa snart??

• NoAngel

Haha.. vi verkar ju var inne på samma spår iallafall!

• Ankan 77

Hon kanske är skendräktig?
    Isåfall brukar de adoptera några leksaker som valpar tror jag. Fast jag vet inte om de brukar bli oroliga och springa omkring.

Eller så kanske hon har blivit rädd för något? Smällare, åska, blåst?

Mira, född 20/6-06
  • Ankan 77

Oj då, flera som gissat på skendräktig innan. Men brukar de bli oroliga och springa runt då?

Mira, född 20/6-06
  • Dagsländan

Instämmer. Har en här som har blivit mamma till en grön plast groda. Dessutom har hon fullt med mjölk i spenarna, så den lär ju inte svälta ihjäl.
    Dra ner på fodret och motionera henne mer är råd som brukar hänvisas vid skendräktighet. Min tik hinner inte äta eftersom hon har valp, och motionerar henne gör jag redan massor.
    Lycka till.

• Deliverance

Antingen ska hon löpa snart, eller så är hon helt klart skendräktig.
    Skendräktiga blir alla tikar nån gång i livet, och då kan dom leva rövare.
    Testa ta bort leksaken hon är rädd om, och ge inte tillbaka den förns hon lugnat ner sig och blivit 'normal'.

Svar på tråden Vad är det med vår hund??