• vallmoo

Dålig lukt i avlopp, hur får man bort det?

Det luktar avlopp i badrummet och tvättstugan. Jag har rensat golvbrunnar men det luktar ändå! Hur får man bort det? Det är inte så trevligt! Någon som vet?

• Svar på tråden Dålig lukt i avlopp, hur får man bort det?
  • Nenne 71

Har du hällt på med lite vatten? Om vattenlåsen blir torra luktar det hemskt.

• mammaNena

kaustik soda (eller hur det stavas) eller klorin. nått starkt iaf!

• vallmoo

Ja, det är bl.a. i duschen som används dagligen x flera.

• Bei Bei

Gusch, vi har samma problem (fast i köket)... Har rensat rören, har haft i kaustiksoda, har skurat hela soputrymmet, lukten är borta när man spolat, men kommer tillbaka igen Vårat bostadsbolag är segare än knäck så jag vet inte vad vi ska göra för att få hjälp! Börjar tro att det ligger något dött djur i någon ventil någonstanns... *urk*

Kan man ringa en privat rörmockare ifall hyresvärden inte tar tag i det? Hur länge får de ignorera problemet?

Sorry TS om jag blev lite OT. Generad

♥ Ronja ♥
  • windingwheel

att hälla i relativt mycket kaustiksoda och låta stå över natten i hett vatten (som givetvis svalnar) löst vårt problem.

• 1978nettan

luktar det mer när det blåser ute? för det luktade jättemycket i vårt badrum så jag kallade dit vaktmästaren. då tände han en tändsticka och tog den under vasken, längst ner vid golvet. där var det inte tätt så han tog silicon (eller vad det heter) och tätade. sen har det inte luktat mer

• Monkan80

Byt packningar, har samma problem i duschen.
    Luktar ju äggfis när man duschar.
    Inte den lukt man hoppats på.. : -D
    Lycka till!!

• Datja

Testa Mr Muscle avloppsgrejs

• Conamore

Jag hade samma problem efter att jag rensat vattenlåset/avloppet vid badkaret... Problemet var det att jag satt på den där vira vattenlåssaken fel... Jag fick rätta till den, efter det luktade det inte mer

• vallmoo

Tack för alla svar! Ska använda mig av alla tänkbara metoder!

• Trynträ

Kan det va så att silen hamnat lite snett. Det hade den hos oss när vi gjort rent avloppet och då luktade det apa.

Svar på tråden Dålig lukt i avlopp, hur får man bort det?