• Superflower

Lanzarote. Hur är det o var ska man bo?

Hur är LAnzarote att åka till i april om man är ute efter sol och bad, god mat och lite att göra om dagarna?

Var ska man bo?
    Mest solsäkert?
    Bra hotell?

• Svar på tråden Lanzarote. Hur är det o var ska man bo?
  • crazyinlove

Hej!
    Vi var på Lanzarote för två år sedan. Vi bodde i Puerto del Carmen. Jag kan verkligen rekommendera det! Vi bodde på ett jättebra hotell, nära till shopping, stranden, restauranger m.m
    Kontiki Club hette hotellet, vi reste med apollo. Playa Blanca ska tydligen vara lite lugnare delen av Lanzarote...Så vill man ha närhet till allt så kan ja rekommendera Puerto del Carmen. Vi hade knappt 5 min till det nybyggda köpcentret. Nedanför hotellet så låg den långa strandpromenaden med alla restuarenger o butiker. 2 min till stranden!
    Undrar du något mer är det bara att fråga!

• Ankianka79

Var på Lanzarote i december förra året och bodde då i Puerto del Carmen. Som Crazyinlove skriver så är det nära till allt här. Ingen lång transfer heller, ca 15 min, betydligt längre till Playa blanca.
    En restaurang jag verkligen kan rekommendera är en som ligger i Puerto del Carmens hamn, El Ancla heter den och det var såååååå god mat där!
    Har du fler frågor är det bara att fråga på!

• Superflower

Tar gärna emot alla tips som finns.
    Hur är stränderna? Vad kan man åka på för utflykter´?

Varmt i början av april?

• Superflower

Är det inte blåsigt i Puerto del Carmen då?
    Läste nånstans att det var mest blås där.

• Ankianka79

Förra gången vi var på Lanzarote så åkte vi på en utflykt som hette; I Ceasar Manriques fotspår. Det är en arkitekt som levde på Lanzarote och har satt stor prägel på ön.

Vi var bla i Jameos del agua, en underjordisk sjö med blinda kräftor, Cueva de los verdes, man gick i lavatunnlar, Mirador del rio, en utkiksplats i norr och Ceasars hem.
    Var även i Timanfaya, ett lavalandskap som såg ut som man var på månen. Där kunde man äta grillad mat som var tillagad av jordens inre värme.

Tog också en tur över till Fuerteventura en dag, gick då lite i huvudstaden Corralejo, och åkte till Las Dunas och badade.

Detta var trevliga utflykter då man fick se mycket av ön.

Stränderna är jättefina och har lavasand. Den stranden mellan Puerto del Carmen och Matagorda är helt enormt stor, så där behöver man inte trängas.

Har varit på Gran Canaria och Fuerteventura och jag upplevde inte att det blåste mer på Lanzarote, än någon av de andra öarna.

• Ann Sarah

HEJ

åker ni med barn är texas ranch något att rekomendera vi bilade runt ön och stanade sedan på efter middagen på texas ranch för den stora tösens skull (4år)hon älskade det pappegoj show och örnar som flög över huvudet m.m

massa andra djur med och vi åkte över 300 mil för att rida på en pony för hur mycket pengar som helst ;)
    haa ha

ha det bra

MVH ANN

Svar på tråden Lanzarote. Hur är det o var ska man bo?