• Mia m Rasmus

Kan man be dagis ge hostmedicin?

Vi ger Rasmus hostmedicin 3 ggr varje dag efterso han har en sån förfärlig hosta. Imorgon ska ha till dagis, kan man ta med flaskan o be personalen ge honm till lunch?

Tänkte om dom kanske tycker vi ska ha honom hemma tills han inte behöver hostmedicin?

• Svar på tråden Kan man be dagis ge hostmedicin?
  • jacklin

Det är nog ganska så stor chans att de ber er ha honom hemma, för de gillar inte att behöva ha koll på vad alla ungar ska ha för mediciner.

Min lille har förkylningsastma och det var väldigt nära att han inte hade fått vara på dagis pga detta, för de ville inte ge han inhalatorn, men jag fick rätt till slut.

• Jesse James

Han borde nog vara hemma om han är sjuk och har sådan hosta.

• Den där Linn

På mina pojkars dagis så gick det bra...att ha medicinen där alltså.

Det är inte alltid jag har rätt, men jag har aldrig fel!
  • AmandaPitkänen

men hosta kan man ju ha förfärligt länge juh, inte kan han vara hemma bara för hosta. (om han e frisk i övrigt) ta med flaskan med medecin å fråga!

• Mia m Rasmus

Han har haft sån hosta i ett par veckors tid nu, och dom har inte sagt något på dagis om att han ska vara hemma. Som dom säger där, att skulle barnen vara hemma var gång dom hostar eller är snuviga så skulle dom vara hemma väldigt ofta.

• Angelica 3 barn

Där jag jobbar ger vi inte barnen medicin, vi får inte.
    kan ju vara olika på olika ställen.

• filippas

Man kan säker fråga dom! Finns de som gör undantag!
    Men det är inte deras uppgift, så dom kan nog säga nej!

• Gisse the one and only

Herregud man kan ju ha hosta i 8-12 veckor! Nej ta och fråga, på vårt dagis är det inga problem med hostmedicin.

• Majsan70

Mina barn har alltid fårr mediciner på dagis. Det enda de inte ger är penicillin.

Men andra receptbelagda mediciner måste de ju ge.

Mina barn har alla astma och har inte kunnat vara utan sina mediciner under långa peroder dagtid. Skulle vi behövt vara hemma då? *S*

• babytjej

vi ger alltid barnen hostmedecin o sånt om de behöver det...

Svar på tråden Kan man be dagis ge hostmedicin?