• Linda D

vila eller inte inför förlossning?

Jag blir galen när alla säger olika!
    Några säger att man ska passa på att vila. Förlossningen startar inte om man inte är avslappnad och några säger att man ska gå på promenader, gå i trappor m.m

Ska man vila eller hålla igång inför en förlossning?

Vad har du hört?

- BF 10 februari 2007 -
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vila eller inte inför förlossning?
  • susannn

jag høll i gång till jag føddes varfør vila.. min førlossing tog endast 3 timmar pga av att jag va i så fin form..

• medistra

man SKA vila, det är snarare så att förlossningen INTE startar om man är stressad och trött, inte den naturliga förlossningen i alla fall

däremot kan förlossningen starta tidigare i graviditeten ifall man är extremt överarbetad och stressad, då försöker kroppen avbryta graviditeten, men det ska vara väldigt extremt för det

man ska gärna däremot röra på sig och hålla sig upprätt NÄR värkarbetet kommit igång för då hjälper tyngdlagen till att hjälpa barnet neråt, men INNAN det startar ska man vila vila och vila för att samla krafter

• Adelisa

av egen erfarenhet VILA.

jag for rnt överallt och fick bara ont av det. Man behöver alla krafter man har under förlossningen..

Julian 060210
  • princess of woolfs

Jag höll igång efter att vattnet gått, storstädade etc, och det var inte bra för jag fick pinvärkar som efter 12 timmar bara öppnat mig 1,5cm. Under latensfasen ska det vara bättre för kroppen att vila, man kan då även öppna sig fortare.
    Men INFÖR en förlossning, alltså innan den har börjat, ja, då kan man väl passa på att hålla igång så mycket man nu orkar. Det viktigaste är väl att lyssna på kroppen, säger den vila ska man inte springa och tvärtom

• Fru Pettersson

Man ska absolut VILA......Då menar jag inte va stillasittande helt, Man kan absolut gå prom osv. Men man ska vara mentalt utvilad.
    Man ska orka.
    Att föda barn är ju som att springa ett maratonlopp så nog behövs vila för att få den kraften.
    Vila o njut, o ladda all kraft du behöver.

• Tjohalia

Jag har läst på ett flertal ställen att stresshormoner motverkar hormonet som sätter igång en förlossning och att det därför är klokt att vila tills förlossningen kommit igång ordentligt, sen kan det däremot hjälpa att röra på sej. Anledningen till att dom flesta förlossningar startar på natten är att stresshormonet då är som lägst i kroppen.

* Mamma till JOLINE * BF 22/2 det är en POJKE *
  • Knutkerstin

Förlossningen startar när det är dags. Tror inte du kan påverka det så mycket.

Vila om du är trött. Håll igång om du är pigg.

Bebisen kommer när den är redo! Lycka till!

• smurfis75

Gör det du orkar, kan och vill. Du känner själv vad som är bäst för dig och din kropp, man behöver ju inte ligga i soffan 24/7...Flört

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Selin8375
    både och hehe..
    ~♥♥~~♥♥~**ÄLSKA** det finns inga som ni~♥♥~~♥♥~
  • Linda D

Va skoj med så många svar!

Det är i princip som jag trodde. Iallafall hittills. Men man blir ju snurrig av alla saker som kan tänkas starta eller inte starta en förlossning. Får ju så mycket "goda råd" från omgivningen.

- BF 10 februari 2007 -
Svar på tråden vila eller inte inför förlossning?