• Anonym (Hypokondri)

Metallsmak i munnen

Har upplevt nåt skrämmande vid en panikattack för ett tag sen, jag fick alla mina vanliga symtom som muntorrhet och domningar, skräckkänsla + att det smakade jättemycket metall i munnen, eller som när man slickar på ett batteri.
    Är det nån annan som haft så?? Jag har sån smak i munnen ibland ändå men inte så intensiv som då.

Naturligtvis så blossar min hypokondri upp och jag tror att jag har fått ett symtom på en dödligsjukdom.

• Svar på tråden Metallsmak i munnen
  • Fru Wadell

Metallsmak i munnen är ett av alla tecken på graviditet

• Anonym (Hypokondri)

Men jag är inte gravid, finns inte en chans.

• Fru Wadell

Det är nog ingen fara alls, metallsmak i munnen brukar jag ocå så, som att jag ätiti järnspikar typ *s* Tror det har något att göra med vadman ätiti å så. Slappna av om du kan, annars ta kontakt med vårdcentralen. Lycka till

• Ellentina

Vissa saker som man äter kan reagera med ex lagningar i tänder och ge denna smak. Alla människor har det från och till. Ex om man tränat hårt. Och en panikångest attack kan vara som ett hårt träningspass så smaken du kände då var helt normal...

• GbgL

Yes! Exakt samma här. Och total dödsångest. För mig kom det under djupsömn. Har inte känt smaken dagtid. Är du också pressad och stressad?

• GbgL

Gött att ngn upplevt det samma. Kände du också en ihålighetskänsla i bihålor, näsgångar? Jag tror jag har gjort alla tester som går att göra, eftersom jag verkligen inte kunde tro att det var en panikattack. Allt såg bra ut. Det måste vara psykiskt..

• Anonym (??)

Är du törstig ofta så du måste dricka hela tiden? Kissar du ofta?

• GbgL
    Anonym (Hypokondri) skrev 2007-01-31 11:43:21 följande:

Har upplevt nåt skrämmande vid en panikattack för ett tag sen, jag fick alla mina vanliga symtom som muntorrhet och domningar, skräckkänsla + att det smakade jättemycket metall i munnen, eller som när man slickar på ett batteri.

Är det nån annan som haft så?? Jag har sån smak i munnen ibland ändå men inte så intensiv som då.

Naturligtvis så blossar min hypokondri upp och jag tror att jag har fått ett symtom på en dödligsjukdom.

Vet att det här inlägget är gammalt men om du ser mitt svar hör av dig här!
Svar på tråden Metallsmak i munnen