• xanni

RMC eller Karolinakliniken?

Efter utomkved och missfall inser jag att vi kanske behöver lite hjälp på traven med bebisverkstaden. Har du NÅGON SOM HELST erfarenhet av RMC och/eller Karolinakliniken (Susanne Damm) i Linköping?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-05 20:39:43:
    jag och min sambo har i dagarna beslutat oss för att prova Karolinakliniken. Mycket för att jag hört gott om dem och att RMC är lite "stressade"... Fick remisserna i min hand vid första besöket!

• Svar på tråden RMC eller Karolinakliniken?
  • Mussebus

Jag har gjort 3 försök på RMC. Ruvar just nu på ett ägg men dom andra gångerna har det misslyckats. Dom gör sitt jobb men de är ju så stressade. Går det inte vägen nu så funderar kag på att byta men då väljer jag inte Linköping över huvud taget.

• xanni

Jag har redan haft en kontakt med RMC, men bara för rådgivning ännu så länge. En kompis talade så gott om Karolinakliniken så jag är nu fundersam på om vi ska fortsätta kontakten hos dem nu när vi ska utredas för vår barnlöshet. Lite fick jag samma känsla som du att de är STRESSADE där på RMC. Behöver ju inte betyda att skulle vara sämre, men...

Puffar, mer kommentarer!

• pejio

Vi gjorde inte utredning på Karolinakliniken, men gjorde alla kontroller och prover i samband med IVF (som vi gjorde privat på Carl von Linné i Uppsala). Jag rekommenderar varmt Susanne Damm. Hon är proffsig, inget tjafs utan saklig och effektiv. Min man som kunde kräkas åt landstingsfolket som gjorde vår utredning, var lyrisk när vi kom till Susanne.
    Lycka till!

• xanni

Tack för svar Maja74. Ja, vi har hämtat remisser nu för utredning, och gör det på Karolinakliniken. Skulle det gå vidare till IVF kanske vi byter till RMC, då det finns här i Linköping.

Puffar igen!!!

• saffe

Gör dom inte IVF på karolinakliniken? Eller remitterar dom vidare nån annanstans? Nån som vet något om priser om det är så att dom gör IVF på karolina..Jag gör min 3:e provrörsbefruktning på RMC, men börjar bli trött på "löpande band" principen som råder där. Inbillar mig att dom tar sig mer tid på en privat klinik...

• saffe

Ok, det var ju synd att dom inte gör det på Karolina. Men man kanske får göra alla Ultraljud där o sen bara själva äggplock och återförande nån annanstans? Inte så kul att åka land o rike runt varje gång man ska kolla storlek på ägg osv...

• saffe

Jag kommer inte in på den sidan. Dumma dator, får försöka imorgon igen...

Svar på tråden RMC eller Karolinakliniken?