• Lukka

Jag vill starta eget företag, men jag vet inte inom vilken branch ...

Jag bor på Island och är så himla sugen på att starta eget företag men jag har ingen aning om VAD jag vill göra. Jag har tröttnat på att jobba under en massa bossiga människor och alla som känner mig säger att jag är typiskt en sådan människa som ska driva ett eget företag. Men vad ska man hitta på? Vill bara ha ett litet rart företag som jag kan bygga upp steg för steg för att förhoppningsvis kunna leva helt på det en dag. Någon som har lust att hjälpa mig med lite brain-storming??

• Svar på tråden Jag vill starta eget företag, men jag vet inte inom vilken branch ...
  • Caylinn83

Jag går i samma tankar.. vill främst öppna eget för att komma undan alla bossar och för att kunna ha hunden med mig vad det än blir i för bransch.

• Lukka

Caylinn83:
    Precis. Tänker likadant. Vill kunna ta med hund eller barn till kontoret om så behövs. Jag vill känna mig fri och jag är en hejare på att driva saker om jag väl kommer på rätt spår. Jag är väldigt drivande som person och har därför svårt för att acceptera inte få uttrycka min kreativitet när jag jobbar åt andra.

• Caylinn83

Jag har min närmsta vän som sprudlar av kreativitet som jobbat flera år i olika butiker och dessutom är kock, vi har pratat ombåde café och hunddagis

• Lukka

Ingen som har några idéer på företag?

• Lukka

Caylinn83:
    Ja, café har jag funderat över många gånger men jag bor i ett ganska litet samhälle och tvivlar på att det skulle fungera...

• Caylinn83

Ja det är sånt som är negativt, har du inget större samhälle i närheten då?
    Själv bor jag mitt i malmö så här är ju allt möjligt och det är jag såå glad för! 

Svar på tråden Jag vill starta eget företag, men jag vet inte inom vilken branch ...