• jocer84

Skoda Fabia kombi?? Familjebil??

Har funderingar på att köpa en ny skoda fabia kombi. Har hört att det ska vara en bra bil till ett lågt pris.. Nån som har en fabia som kan säga lite fördelar och nackdelar..

Är den för liten som familjebil? Bagageutrymme? Hur rymligt baksäte osv..

• Svar på tråden Skoda Fabia kombi?? Familjebil??
  • Miss Lau

Vi har haft en Skoda Fabia kombi -03. Köpte bilen ny och hade den i två år, inte ett enda problem under hela tiden! Dessutom var den billig i inköp, billig att försäkra, drog lite benisn och hade inte ens sjunkit så förfärligt i värde heller när vi sålde den.

Bagageutrymmet är riktigt bra, vi hade syskonvagn och det var inga problem att få med den och lite annan packning. Baksätet är inte jätterymligt men två sitter bra. Vi bytte bil när vi skulle få tredje barnet eftersom vi inte fick in tre bilbarnstolar i baksätet.

• jocer84

Oki! Låter ju kanon! Får man fråga vilken motor ni hade, jag funderar på att köpa en 1,4, men min sambo tycker det är för svagt..

• Miss Lau

Vi hade en 1,4 och det är väl ingen sportbil direkt Ibland saknade jag en större motor (tex vid omkörningar i uppförsbacke) men för "vanlig" körning fungerade den bra. Och att köra snabbt gick bra, jag körde motorväg dagligen och det gick hur fint som helst.

• jocer84

Vad bra! Jag använder bil Jättemkt i jobbet så mestadels är det ju bara jag i bilen och sen vill man ju ha en bensinsnål bil oxå!

• jocer84

puffar upp!

Fler som har erfarenhet av Skodorna?

• LRX

Inte mer än att jag känner en familj som har en samt att jag själv tittat lite på den på nätet. Svärmor har också en, fast inte kombi. Verkar vara en bra bil. Man tycker att marknaden borde vara större för småbilar med stort bagageutrymme, familjer som inte behöver så stort baksäte men som behöver plats för barnvagn finns det ju gott om.

Svar på tråden Skoda Fabia kombi?? Familjebil??