• notsofantastic

Få tillbaka gamla Internet Explorer?

Hej,
    Jag har för någon dag sen uppgraderat mig till den senaste versionen av Internet Explorer. Men vissa hemsidor som jag besöker mer eller mindre ofta går inte att besöka utan att få ett felmeddelande om att det inte går att komma in på sidan.

Så min fråga är om någon datorkunnig där ute vet hur jag ska gå tillväga för att få tillbaka den gamla versionen av Internet Explorer.

• Svar på tråden Få tillbaka gamla Internet Explorer?
  • Bernermorsan

Jag vet att det på ngt sätt går att återställa datorn genom att bestämma vilket klocksalag+datum man vill ta tilbaka den till. Vet att jag tappade bort massa kort och då gjorde jag en återställaer så blev allt som det var då. Givetvis vet jag inte hur det varr man gjorde kan kolla det sen när maken kommer hem
    Låter väldigt flummigt hoppas du fattar ngt.

Annars kan man väl genom nätet ladda ner explorer

• Bernermorsan

Gör så här gå in på start sen under alla program välj tillbehör sedan systemverktyg sedan systemåterställning
    Lycka till

• notsofantastic

Ypsylon,
    Det fungerade inte. Jag passar därför på att puffa.

• Bernermorsan

Hmmm ajdå kanske bara på andra inställningar då. För jag vet när jag råkat ändra ngt tex att alla foton öppnades i felprogram etc så gjorde jag en återställare så funkade allt. Men när man nyinstallerar kanske allt liksom försvinner av det gamla. SYND!! hoppas ngn annan kan detta. Måste ju finnas massor av dator kunniga på FL.
    LYCKA TILL

• Riddler

Klicka på start>Kontrollpanelen>Lägg till ta bort program, Klicka på Windows Internet Explorer 7 och välj ta bort, lt den avinstalleras och starta sedan om datorn när du får den uppmaningen
    Gjorde det precis på grannens dator så det ska fungera:)

• notsofantastic

Riddler,
    Kommer gamla Internet Explorer tillbaka automatiskt?

• Riddler

Om du har installerat IE 7 via windowsupdate så sparar OS'et automatiskt gamla versionen av IE just ifall en rollback (återläsning) e nödvändig

Svar på tråden Få tillbaka gamla Internet Explorer?