• lillam75

Kardemumma eller kanel i vällingen??

Min 7½-månaders son vill inte äta sin välling och vi har testat allt möjligt som flaskor och nappar och vaniljsocker. Nu undrar mormor om man kan ha kardemumma eller kanel i vällingen??? Har för mig någonstans i bakhuvudet att för mycket kanel inte ska vara bra för nån, men det kanske gällde något annat!

Vad tror ni?

• Svar på tråden Kardemumma eller kanel i vällingen??
  • Busan o tjorven

Varför måste han äta välling? Min äldsta dotter tvärslutade vid den åldern oxå. Hon fick gröt istället men då åt hon inte på nätterna längre . Kan va krångligt att ge gröt mitt i natten

• Rosa Helenae

Min dotter är sju månader även hon och totalvägrar vällingen. Hon älskar all annan mat men är liksom likgiltig med vällingen. Trist eftersom det var toppen för mellantjejen. Äldsta tjejen tog inte heller välling. Alla mina barn får väldiga utslag av kanel runt munnen och så så jag antar att det är rätt starkt.

• lillam75

Vår son har aldrig gillat välling och fått gröt istället. Nu ger vi gröt till frukost och sen som kvällsmat kl 22 då han vaknar första gången efter att ha lagt sig. Det är jättetråkigt att väcka honom så mycket, sätta honom i stolen, han blir ledsen och gråter, göra gröt och sen försöka få i honom gröten när han är ledsen och sen få honom att somna om igen.

Vi står lite rådvilla här hemma och letar efter andra lösningar, ni kanske har något annat förslag?

• idis78

lillor: Jag känner oxå igen från någonstans att kanel inte är bra för barn. Vet ej var jag hört det.

• Mollymajs

lillor Har du testat och ge lite mer gröt på kvällen en en portion? Han kanske inte blir mätt på det han fåt. Sen kanske ni kan ge ersättning istället för välling eller blanda ersättning o välling. Det gör vi till Ella 7 mån när hon ska sova. Vi ger välling på 1dl vatten och resten ersättning till lagom portion.

Svar på tråden Kardemumma eller kanel i vällingen??