• Celice

Varför får man inte använda Tea- Tree olja

Brukar använda Tea- Tree olja på enstaka finnar som jag får, blötar en bomullstuss med vatten o droppar en pytteliten droppe olja på det, nu läste jag bipacksedlen där det stod att under graviditet/amning rekommenderades det inte...
    Hur kan det vara så farligt, någon som vet? Lite orolig då jag använt det under hela graviditeten.

Tacksam för svar!! 

Storken beräknas komma 070307
  • Svar på tråden Varför får man inte använda Tea- Tree olja
  • alltomfiske

Jag har använt tea-tree olja ett par gånger under min graviditet, har inte hört att det skulle vara nån fara. Det beror väl på mängden man använder och var på kroppen det är, kan jag tänka mig. Är man bara måttlig så ska det väl inte vara nåt att oroa sig för, skulle jag tro. Inget man typ ska bada i kanske.

• Teskedsmamman

Som alla naturmedel är det inte kliniskt testat, därför måste det stå så... är du orolig så fråga  din BM, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara...

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.16) BF - 070724
  • Celice
    Teskedsmamman skrev 2007-01-31 19:23:28 följande:
    Som alla naturmedel är det inte kliniskt testat, därför måste det stå så... är du orolig så fråga  din BM, men jag kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara... Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.16) BF - 070724
    Ahh det har du rätt i, de skriver så eftersom dom måste....men som ovan sa att använder man inga mängder så borde ju inte vara någon fara...
    Tack för era svar, lite lugnare nu!
    Storken beräknas komma 070307
Svar på tråden Varför får man inte använda Tea- Tree olja