• Angelica77

Sova med binda eller O.B???

Såg precis en reklamfilm ifrån O.B Fleur där dom framhäver en ob som är säker även för nätter. Man slipper hänga upp o ner o sova menar dom på, bara för att man ev blöder mkt. Hehe..Fyndigt!!!

Hur som helst...Har aldrig tänkt på att ens sova med ob då jag trodde att det är farligt att ha dom inne för länge. Är det inte så???
    Vore ju himla bra om det är riskfritt då det är lagom kul att kliva upp på morgonen när man använder binda och blöder mkt.

Hur gör ni????

• Svar på tråden Sova med binda eller O.B???
  • 3barnsmor35

Jaaa, det fattar jag inte, sova med tampong har ju alltid varit big no-no

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • mjukisvicki

herregud jag har sovit med tampong sen jag börja med det vid 15års ålder.
    jag använder aldrig binda. hatar det som pesten

• Cilota

Sover alltid med tampong de nätter jag blöder. Man får väl ha dem inne i 12 timmar utan risk har jag för mig.

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • camas

jag sover med O.B... har då aldrig haft några problem av det...

• Ylwis

i askarna står det 4-5 timmar sen ska de bytas, men jag måste sova med tampong de nätternjag blöder som mest men ställa klockan på varannan timme för att byta.

Mamma till Alvyn 051015
  • Anonym (lis)

Jag har då altid sovit med tampong. Det blir ju sällan mer än 8 timmar och det är knappast någon fara

• Mrs Jane Doe

Har alltid sovit med tampong...

Vid riklig mens har jag haft både tampong och binda/trosskydd och bytt tampongen när den läckt igenom...

• Anonym

Sover oxå med tampong, bindor existerar inte för mig.. men inte använder jag ob inte.. använder euro shoppers... bäst i test enligt PLUS och billiga..=)

• Naimas mamma

Förr sa dom ju max 4 timmar. Sen har jag hört max 8. Men jag har då börjat sova me tampong nu för de är bekvämast. Sover då sällan mer än 8 timmar heller...

• blåbärskullen

jag sover med bindor. jag vill inte rikserar att det bildas en massa bakterier.

• Skumsvamp

De har ju ändrat på info. bladet som följer med ob. Så nu står det 8 timmar och inte som förut när jag tror det var 5.
    Använder också bara ob.

• 3barnsmor35

Så här står det på OB:s sida:

"Kan jag använda tampong på natten?
    Ja, det kan du absolut göra. Det är väldigt bekvämt att använda tampong på natten – du kan vrida och vända dig hur du vill, en tampong hamnar inte snett och orsakar läckage som en binda kan göra. Du kan använda samma tampongstorlek på natten som du använder på dagen. Användningstiden kanske blir lite längre på natten, men mensflödet är oftast också lite mindre när du ligger ned. Du bör alltid byta tampong precis innan du lägger dig på kvällen, och så fort du vaknat upp på morgonen."

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • Cilota

Nu har jag med läst på så jag tar tillbaka det där med 12 timmar Ni som hävdar 8 har rätt.

"Kan jag använda tampong på natten?
    Ja. Always® tamponger kan användas i upp till åtta timmar. De ger ett fullgott skydd och sitter på plats oavsett hur mycket du vrider och vänder dig i sängen. Kom ihåg att sätta in en ny tampong innan du lägger dig, och att ta ut den så fort du vaknar upp på morgonen. Om du sover längre än åtta timmar måste du använda binda istället. En Always-tampong ska tas ut efter fyra till åtta timmar."

Källa: www.se-alwaystampon.com/frames_faq.html

'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • Snö80

Jempa L visst är de bra, inget läkage, inget obehag. Bästa köp jag någonsin gjort när det gäller mensskydd :)

• ticktick

Har aldrig använt annat än tampong - varken dagtid eller nattetid. Avskyr bindor - usch!

Svar på tråden Sova med binda eller O.B???