• Svinto

Julklapp till 84:åring???

Ja,nu är det snart jul och alla julklappar är nu inhandlade- utom till mormor!!
    Mormor är 84 år och har ALLT!
    Vad ska man köpa?? Någon liten grej vill man ju ge.

Hoppas på många förslag då jag om ett par timmar ska ut och shoppa.

• Svar på tråden Julklapp till 84:åring???
  • Jessica med Ebba

Trisslott, penninglott, prenumeration på någon veckotidning som du vet att hon gillar...

• Tildamamman

En fin chokladkartong, trisslotter och veckotidningpremurant låter som utmärkt julklapp!
    Köp inte för avancerade lotter som skrappyramid, de brukar de äldre ha problem med. Kanske dagstidningspremuration om damen inte gillar veckotidningar, eler varför inte en bok i bandform?

Gillar hon att laga mat kan du alltid köpa något nytt dit som ex matchande grytlappar och förkläde.

• mamma37

Min mormor fick en ny scarves förra julen som hon blev jätteglad över! Nå´t år har jag gett bort en prenumeration på hennes favorittidning! Lycka till!

• Svinto

Tusen tack för era svar.
    Då har jag lite att gå på nu när jag ska bege mig ut.

• Salsan

Min mormor (85 år) och morfar (86 år) får i år en korg med diverse godsaker som marmelad, honung, te och choklad.

Tidigare år har morfar fått många böcker eftersom han älskar att läsa. Och mormor har t.ex. fått paket med duschkräm och hudlotion. Pussel gillar dem också. Men det beror ju på hur pigga ens släktingar är, mina morföräldrar skulle man inte tro är så gamla som de är.

• minez

jag har i år köpt en kalender (almenacka) från ett katthem där det står att tack vare dig får flera katter hjälp i år ,till makens farmor som är 84 , tycker det va en jättefin present till henne för hon tycker jättemycket om katter. god jul allesammans

• sisley

Min farmor är änka numera och har det mesta även hon. Men vi brukar köpa några flaskor vin till henne, modell mindre, för hon vill fortfarande kunna ta ett glas vin då och då till middagen.
    Vi brukar även köpa lite fin choklad, för det gillar hon också.

• Bonanza

Vi gav våra mor- och farföräldrar varsin almanacka med bilder på mig och min syster från spädisar tills nu! Den blev jättefin!

• mamma 98 och 01

Min 86-åriga farmor kommer att få en fotbehandling på salong i julklapp. Det har hon fått tidigare och varit jätteglad över.
    Makens farmor får nya kastruller i mindre format eftersom hon precis blivit ensam. Båda två får också en skiva med "Folkparksfavoriter"

• Jessica24

* Prenumeration på en veckotidning
    * Korsordstidning
    * Chokladask (lite lyxigare)
    * Mysig pläd/filt
    * Presentkorg (vin, ost, kex, marmelad, frukt mm)
    * Fint pennset (om dom t.ex löser korsord)

/Jessica24

• P o C

Gameboy Advance! Har hon garanterat inte

Nä skämt åsido, veckotidningsprenumeration eller vin är väl en bra idé...

Svar på tråden Julklapp till 84:åring???