• ljus

Mår illa på natten! V.8/9

Hej! Är nu i v.8/9. Är det bara jag som mår illa på natten??? Under min första grav. så mådde jag inte illa alls. Nu började jag må illa i slutet på v6 och mår lite illa hela dagarna, men alltid mkt bättre när jag äter. Nu är det 5.e gången som jag vaknar vid typ 3.30 o mår sjukt illa. Inatt var jag till o med tvungen att gå upp o äta. Har bara hört att man mår illa på mornarna framförallt annars. Är det ngn annan som har det likadant? Har mår ni i v.8/9?

• Svar på tråden Mår illa på natten! V.8/9
  • IdaB

Jag mådde lika dant som dej, var som värst v7-9 började när jag skulle sova o varade hela natten, kunde vakna av ett akut illamående anfall. Fick ha skorpor o hårdbröd vid sängen för att klara mej men är nu i v 12 o det har lagt sig helt, mår lite illa när jag e hungrig bara!

• kiara07

jag mådde också illa på natten runt v 7-9 Nu mår jag illa på dagarna och på natten sover jag nu som en stock är i v 13 nu

• fiffiluran

hej! frågar er, hoppas det är ok.. först å främst, tråkigt att ni mår så illa! Jag är i v.7 och mår ganska bra, pyttelite illa på morgonen bara. Hur kommer det sig att många vill äta när dom mår illa, det låter så motsägelsefullt? Jag är nyfiken ifall att mitt illamående skulle eskalera..

• ljus

Åh vad intressant, precis samma period som jag är i..smart tips att ha skorpor eller ngt vid sängen, ska börja med det ikväll. Ska börja äta smörgås innan jag går o lägger mig också! Tack för svaren!

• ljus

Ja, det kanske låter skumt, men jag känner att jag mår som mest illa när det är tomt i magen. Mår alltså inte illa av själva maten. Testa sen att äta lite och ofta så kan du kanske stävja det värsta... lycka till!

• sångbird

Jag tycker oxå man mår bättre när man äter men man kan inte äta för mycke för då mår man illa av det... sen är det olika från dag till dag och måltid till måltid... Man blir inte riktigt klok på sin kropp just nu!! Att man vaknar mitt i natten och mår illa tror jag beror på att blodsockret är lågt och man känner av det helt enkelt. Precis som man är känslig på morgonen för att man har sovit och har lågt blodsocker, vissa klarar nog fler timmar utan mat än andra...

• Missy

Jag har också börjat vakna och må illa på natten. Brukar som tur är räcka med att jag äter något litet för att det ska gå över. Fast det kanske bara är början, har vaknat illamåendes i en vecka nu, så det kan ju bli värre.

• sunny06

Har hört att illamåendet beror på graviditetshormoner som ökar som mest v7-9 och som sedan avtar. Alla är olika känsliga för hormonhalterna vilket gör att vissa mår bra och andra dåligt. KLingar av för de flesta framemot v12.

• Lillgreta

Jag mådde så där illa när jag väntade min sista tjej. Vaknade på nätterna och kände mig sjösjuk; som om hela rummet gungade. Gick jag in i köket så fick jag vända och springa på toa o kräkas. Så hade jag ett par månader. Fy vad hemskt det var. Fick vara sjukskriven och jag minns bara att jag sov o kräktes, men det var det värt! Fick ju världens goaste tjej sen. Men kan erkänna att i de värsta stunderna funderade jag på abort, men det hade jag ju såklart inte kunnat göra, det var bara svåra tankar i nöden. Hoppas du inte får så jobbigt som jag och att det snart går över, kram!

• Havssmulan

Sådär känner jag oxå! Mest illamående på kvällen..å så
    fort man inte ätit något på en timme eller så...*hehe* Hur
    ska det sluta...

• Pernilla3

Mitt illamående är värst på kvällarna, så var det förra grav också. Mår bra på dagarna och på morgonen men tokilla på kvällen.

• Roxy

Illamående 24/7. Vaknar också så där vid 3-4 tiden och mår så illa av hunger...uhhhh....men det är okej ändå, eller hur!!

• Zmulan

Har du provat att sova med sea-band från apoteket? De hjälpte mig genom det värsta illmåendet.

Dotter juli 04, BF 25 juni 07
  • Zmulan

De kan man sova med.

Dotter juli 04, BF 25 juni 07
  • AdoreYou

Jag mår oxå illa på natten om jag inte tar en postafen (kl.21)
    Rekomenderar det starkt.

• ljus

Tack tjejer flr alla tips. Har köpt sånadär seabands nu, och tror kanske att det funkar i alla fall. Har mer fått halsbränna istället o hellre det..

• petramedVanessa030519

jag mår också illa på  nätterna  ibland..
    det var mer förut,förra veckan..
    nu går jag upp o kissar pånätterna bara..skönt  att slippa äta jämt.
    men igår  kunde jag knappt äta någonting. 
    var inte sugen på någonting..  men jag åt bullaro youghurt iallafall.haha
    o kaffet  kan jag inte dricka längre  överhuvudtaget..jag som alltid dricker kaffe annars.men så har det varit under  alla   mina  graviditeter..

• petramedVanessa030519

btw:   jag går in ivecka 9idagGlad
    bara  2veckor   kvar till  inskrivningGlad

• Längtar efter en liten

Jag mår illa och blir yr när jag ligger på magen,vilket är jobbigt då jag älskar att ligga på magen och kan bara somna då + att tuttarna gör ont då dom kommer emot då. Är i vecka 10

Vi är gravida
Svar på tråden Mår illa på natten! V.8/9