När började era barn sjunga?
Elias kan sjunga Blinka lilla stjärna ( de tre orden alltså )
och lite av lilla snigel.
19 månader på söndag
Elias kan sjunga Blinka lilla stjärna ( de tre orden alltså )
och lite av lilla snigel.
19 månader på söndag
"akta dig" sjöng Maja häromdagen när vi sjöng Lilla snigel Hon är 17 månader, men det var nog mest en olyckshändelse, det har inte hänt igen
Gulligt.så sött när de försöker härma vad man precis sjungit eller sagt. Det är bara blinka lilla stjärna som gäller här nu. Häromatten sjöng han lilla lilla i sömnen tom
Lilleman är drygt två år och kan säkert tio sånger helt utantill som han kan sjunga helt själv. Otroligt tycker jag, men så är det nog det enda som han är riktigt tidig med och så verkar han vara rätt musikalisk också.
Sjunga riktigt mycket (typ hela dagarna...) och hitta på egna sånger och så har det blivit efter tvåårsdagen.
Strax innan 2 år.
Alma har sjungit små ord som "akta dig" i några månader nu, hon är 22 månader. Nu börjar det komma större delar av sånger, så att man faktiskt hör vad hon skunger. Fast jag är mest imponerad över hur tonsäker hon är. Hennes storebror är ungefär lika säker som hon är nu och då är han två år äldre!! Sin första melodi som man kände igen fixade Alma i somras, när hon var typ 16 månader!!
Kristian nynnade på vaggvisan när han var otta månader. Nu sjunger han med ganska ofta till musiken, får inte rätt på orden men försöker på melodin. han blir två i mars.
vår minsta sjunger hela tiden "nästan" lite hus i kogen lut" bä bä och många fler hon ligger o sjunger när hon ska somna hi hi..hon blir snart 2 år..
Sixten blir 21 mån nu i feb och han kan inte prata än så att man förstår, men han kan nynna och sjunga med sina egna ord så man förstår vilken låt det är. Fast han kan säga bä bä iiia aaa (bä bä vita lamm) när man sjunger och idag när han stod framför tv:n (han e hemma å e sjuk) så var det fifi på barnkanalen, då stod han å vickade på rumpan lite å sjöng med fast det lät såhär "titiiiiiiiiiiiiii" "tittiiiiiiiiiiiiii"
Min äldsta- en dotter- kunde i stort sett alla de vanliga barnvisorna vid 18 månaders ålder (hon var jätte tidig att prata). Det räckte att hon hörde en sång en gång, så kunde hon den. Min son däremot är snart 3 år och kan ingen sång alls, bara lite i ngn refräng (han är jätte sen att prata). Så det kan skilja jätte mycket även mellan syskon.
William sjunger riktigt mycket. Blinka lilla stjärna, lilla snigel, imse vimse spindel, hjulen på bussen, i ett hus vid skogens slut, mm.
Han började lite innan dagis, men sen när han började dagis tog det riktig fart. Jag gillar att sjunga så vi sjunger ofta hemma också, det har kanske bidragit. Han började på dagis när han var 15 månader, och han är 18 månader nu.
runt 2 år
Dottern är 22 månader och kan väl kanske 5 sånger utantill. Hon började sjunga när hon var runt 17-18 månader kanske?
Hon sjunger Byssanlull, Bä bä vita lamm, Blinka lilla stjärna, I ett hus vid skogens slut och Pippisången
Elysha är 13 månader o sjunger oxå, fast inga ord :D
Nova är 2 år och har nog sjungit innan hon enns kunde prata.haha.hon kan inte uttala alla orden i låtarna men kan hela melodierna och säger orden som hon tror dom heter.gulligt e det iaf
Elina blev 2 i oktober, och nu sjunger hon hela sånger, framför allt Bä bä vita lamm, och lilla snigel.. sååå sött!
Cornelia började sjunga när hon var runt 14-15 månader inga ord från början men när hon var 18 månader sjöng hon blinka lilla stjärna och trollmor hela låtarna bara sådär hux flux. Nu sjunger hon för full hals alla möjliga sånger. Hon sjunger även med i låtar på radion. Det är fanatstiskt tycker jag att barn lär sig så snabbt. Och att dom är så orädda.