Ni som beställt kontaktlinser från nätet?
Vilket är billigast av alla som säljer färgade linser? Det finns ju såå många!
Vilket är billigast av alla som säljer färgade linser? Det finns ju såå många!
hmmm lensway är billiga men jag tycker nordiclenses är billigast...
Iofs är de två de enda jag testat
Kolla på Pricerunner eller liknande - har iofs bara med de siter som betalar för det, men du får i alla fall veta vilken av dem som är billigast!
Norpan666,
vilket fabrikat har du fått utprovat och är undersökt för?
Man behöver inte ha utprovat ett särskilt fabrikat... det är fritt fram att testa
Men man gör dte på eget bevåg som det står på företagssidorna då man kan få en färg som ser jätte fult ut på ögonen om man inte testat de först hos en optiker
Ja beställer olika linsfärger lite då och då och testar
Jag och min syster bestället åt varann som en överraskning, då har ingen av oss någon aning om vilken färg vi kommer få haha
lia76,
man gör iofs själv hur man vill med sina ögon. Men jag är rädd om mina.
Laborera med sina ögon gör inte jag. Olika linser sitter olika bra, Har man fel baskurva så kan det vara direkt obekvämt. Fel sorts linser kan skada ögat...Och ögonen reparerar man inte hur lätt som helst.
Eget bevåg javisst och på egen risk. Att det är fult kan jag ta men skulle jag skada dom så skulle jag aldrig förlåta mig...
Klippt från Lensway, som jag har köpt ifrån ibland:
"Man ska aldrig chansa på att beställa en lins som man inte fått utprovad. Det kan vara direkt skadligt för ögat men det vanligaste är att linsen inte alls känns bra och att du inte kan använda den. (Se Lensways köpevilkor) I det fallet är det ingen som kan ta ansvar för tillpassningen. En lins kan vara skadlig för ögat även om den känns bra."
Så vill man leva farligt...
Jag gör regelbundna kontroller av syn och ögon hos Synsam där jag köper mina glasögon, de vet om att jag köper mina linser hos Lensbuddy men kan inte matcha priserna och ser gärna att jag istället kommer och gör kontroller regelbundet och är en trogen kund. Jag skulle inte hoppa över mina kontroller, det är mycket de ser, jag var i höstas på väg att utveckla en linsallergi som jag mha min optiker nu verkar ha stoppat och kommit underfull med att det inte beror på linserna utan rengöringsystemet och mitt smink.
När jag beställde från Lensbuddy senast så uppmärksammade jag att det nu ingår en undersökning i priset, har ännu inte testat den tjänsten men det är något jag är mycket positiv till. Jag betalar idag 729 kr inkl frakt för färgade i linser i ett halvår, något som min optiker tyckte att jag självklart skulle fortsätta med bara jag kommer och kollar ögonen ibland.
www.alltomlinser.se
där kan du fylla i vad du vill ha
Lensway! Oslagbara leverans tid och full bytesrätt...jag har fått byta linser som gått sönder oxå
Nöjd Lensways kund
Jag var nöjd lensway kund tills jag upptäckte nordiclenses... sparar in allt mellan 100-200 kronor istället för att beställa på lensway
Lensway:
Focus Softcolors
6 linser / box
462kr
FreshLook Colors
2 linser / box
270kr
Nordiclenses:
Focus Softcolors
6 linser / box
328kr
FreshLook Colors
2 linser / box
216kr
Innan du använder linserna från nätet bör du gå till en optiker och kolla att just den sorten sitter ordentligt, annars kan man få men för livet på ögonen...
Vet du redan vad du har för sort så är det ju bara o köra på se bara till att få rätt styrkor och allt sånt!