• sisley

Ändrade din katt beteende under DIN graviditet?

Min katt har alltid gillat min kille bättre än mig, av någon anledning. Hon har inte ogillat mig direkt men det har alltid funnits ett starkt band mellan dem. Men sedan jag blev gravid så har det helt vänt. Nu lämnar hon inte min sida och ska vara nära mig hela tiden. Igår när jag var ute en sväng så hittade jag henne sedan på min filt i soffan där hon låg och mös. Nu ligger hon I min väska och ser kärleksfullt på mig medan jag skriver det här... Dessutom väcker hon mig flera gånger under natten och vill gosa och ligga nära.
    Känner hon av min graviditet och vill pyssla om mig lite extra? Hur var din katt?

• Svar på tråden Ändrade din katt beteende under DIN graviditet?
  • Junija

Vilken härlig katt du verkar ha

Min katt låg på min mage och spann för bebisen - ända tills den dagen hon kände en rejäl spark, då blev hon lite rädd, och efter det låg hon i fotänden.

Men hon var fortfarande lika snäll och go som hon alltid varit både före och efter graviditeten.

• sisley

Junija

Ja, hon är ganska speciell vår katt, men det tycker nog de flesta kattägare om just sina små älsklingar.
    Jag känner igen det där med att katten vill ligga på magen. Vår katt försöker kravla sig upp på min kula hela tiden men jag tycker att det känns obehagligt att ha tyngd på magen nu under graviditeten så hon får allt ligga på andra ställen.

• Dino78

Våra katter är ungefär som de alltid varit men den äldsta tjejkatten (som är mamma åt de andra) brukar trösta mig när jag gråter känns det som. Hon kommer när hon hör mig snyfta och så sätter hon sig nära och puffar på mig med tassen som för att trösta mig. Men hon har alltid varit kelig av sig så kanske bara jag som tolkar det som tröstande

Och din katt Sisely...modersinstinkt kanske? Katten minns hur det var att själv vara gravid? Sött var det hur somheslt!

• vigdis

Nja... min hankatt var en riktig dagispappa när jag hade en katthona som fick flera kullar ungar. Han älskade dem, sov med dem, tvättade dem, lekte med dem och sörjde dem när vi gav bort dem. Men jag är så "nygravid" att han inte kan se det, kanske kan de höra eller lukta sig till graviditet? Har inte märkt något ännu, han är alltid kelig och gosig... Men jag håller ögonen öppna, vore kul om han faktiskt ändrade sig något!

Sisley: vilken go katt! Jag blir alldeles rörd.

• destino

Min blev sååå aggresiv och inget hjälppte, tyvär sömnade vår kära katt idag....För alltid-......

• sisley

destino

Nej, vad sorgligt! Blev den aggressiv av din graviditet eller har du fött?

• mia79

Jag och min katt var gravida tillsammans, men hon hann före och födde 27/11

• Peztis

Min lilla fisse har plötsligt börjat ligga i knäet på min sambo - brukade hon aldrig göra förut!
    Så hon är nog lite sur på mig istället...

• 8z8

min ena katt har alltid haft min sambo som favorit men när jag va gravid kom hon alltid till mig och kollade till mig, på nätterna låg hon i sängen så hon tydligt såg mig och vaktade mig, varje gång jag slog upp ögonen såg jag att hon kikade på mig!!...nu när jag inte är gravid längre har hon återgått till att bli sambons favvorit igen...det va ganska häftigt tycker jag!!!

• destino

Min var också snäll och vaktade mig och min mage, men började riva folk som kom över och så...
    Sen hoppade hon i min knä även när min flicka var i min knä osv.
    Vi provade med lugnande, miljö ombytte???
    Men katten blev bara värre, jag kan förstå katten var mitt allt och min man var så snäll mot henne, så när jag födde sov min man och katt i ett rum och jag och bebisen i annan , men katten tyckte inte det räckte, utan började jamma, och kissa på allt,,,attacera fötter???
    Fick råd att det är bäst att katten somnar...
    Så nu finns ingen återvändå...
    Vi gråter och gråter, synd, men vad gör man?
    på sistone var jag så rädd för min egen katt???
    Men hon var inte sån innan, för hemma sov en massa bebisar innan och katten tyckte om barn, det är helt enkelt nåt sjukdom, vetärinär sa att det troligaste är en tumör...

• Full av förhoppning

Min yngsta katt har blivit sjukligt kelen och går numera till vem som helst.... allra helst den som sitter i mitten av soffan (jag sitter i fåtöljen)
    Detta började när jag blev gravid. Innan var han lite skygg och gick BARA till mig

Svar på tråden Ändrade din katt beteende under DIN graviditet?