• misszena

Modulenthus...

Är det någon som har byggt ett nytt Modulenthus? Vilken modell byggde ni och vad kostade det? Vad fick ni betala för tomten??

• Svar på tråden Modulenthus...
  • Shagwell

Hoj, vi ska köpa ett Modulenthus, är nästan helt hundra på att det blir ett Dalby3, huset kostar ca 1,8 sedan tillkommer priset för grunden ca 200.000 kr och så tomtpris såklart med diverse utgifter/avgifter. Är du nyfiken på ett specifikt hus så kan jag nog ge dig ett ungefärlig prisuppgift.
    Har vänner som bor i Atmosfär, Lidingö och Dalby.

kram

• misszena

Vi har kollat på Atmosfär....

• Shagwell

Det går på 1,7. Jättetrevligt hus, fräscht! Andas rymd. Lagom stora sovrum. Möjlighet finns att stänga av ena "T-et" så att man får ytterligare ett sovrum om man nu skulle vilja det. Jag vet inte vart ni bor eller kan tänkas bygga. Min vän fick betala 2,5 för färdigt hus med garage och diverse tillval för en säg 150.000 kr.

• misszena

Vet du vad ett garage kostade?? Vi har funderat på det oxå men väntar nog med det.

• Shagwell

Garaget kostade 100.000 ganska så exakt, ett enkelgarage dvs för en bil.
    Ett tips är att rita med det i bygglovsritningen, för bygglovet varar i 5 år med andra ord kan man vänta tills man har mer pengar.

• Tilda Skruttan

Vi har ett modulenthus! Flyttade in för en månad sen. Det är ett viken!

• Nina

Åh perfekta tråden Vi har precis börjat kolla på att bygga nytt och har fastnat för Tango, tomten kostar 850.000kr, kan ni hjälpa mig med slutsumma så vore jag ytterst tacksam. Förstår att det kanske inte går att få på pricken men på ett ungefär vad som tillkommer i priset, huset tror jag låg på 1.8 eller 2 miljoer om jag inte minns fel.

Svar på tråden Modulenthus...