• Humminggirl

Äter skräp ute! Hundvalp med dålig mage..

Nu har vi haft vår lill-valp hemma i en dryg vecka. Hon har varit dålig i magen nästan hela tiden och haft diarré. Jag har de senaste dagarna gett henne skonkost med ris och kokt fisk eller kyckling. Hon har blivit lite bättre men hon är fortfarande rätt lös i magen.

Nu är problemet att så fort vi går ut i trädgården för att rasta så bryr hon sig inte alls om det hon egentligen ska göra utan springer direkt och sätter sig i kanten av gräsmattan och börjar tugga i sig gamla löv, mossa, grästorvor och jord!! Hon äter det verkligen! Inte nog med att hon undviker att göra ifrån sig, utan väntar tills vi kommer in igen, det kan ju inte vara nyttigt för hennes stackars mage med massa skräp??!!

Hur ska man hindra henne från att sätta i sig allt detta?? Tips, snälla!

• Svar på tråden Äter skräp ute! Hundvalp med dålig mage..
  • Lundatjej78

Kanske kan funka att bara ha henne i koppel tills hon lärt sig ordet Nej? Så fort hon försöker ge sig på nåt förbjudet så säg nej och ta henne därifrån i kopplet. Träna även på Nej inomhus så hon förstår vad ni menar ich beröm mycket när hon gör rätt.
    Jag vet att det tar ett tag innan de fattar, min hund var precis likadan som valp och kan även få för sig sånt här nu i vuxen ålder!

• Humminggirl

Tack för tips Lundatjej!

Vi har försökt att ha henne i koppel men hon sätter sig bara pladask, vill inte röra sig ur fläcken och äter saker.

*puff för mer tips*

• nublu

Strunta i trädgården och ta en "promenad" på vägen istället. Där finns ju inte så mycket ätbart iaf som lockar.

• LiLja1980

Känner igen det där jätte mycket! Vi har haft Ronja i 2 veckorn nu, i början kändes allt nästan hopplöst. Hon tycker inte heller att det är så skoj att gå i koppel, man får locka locka locka och ge massor med beröm när hon rör sig framåt. Lite godis och klappar! Hon e lite underlig för på nått vis känner hon ALLTID när vi är på väg hem och då går hon minsann utan problem.

Ronja har oxå ätit ris här nu en vecka, hon gillar att äta bajs ute Sitt eget och andras, så det går inte släppa ögonen från henne en sekund. Hon var på väg att bli bättre i magen tills igår då hon satte i sig kattens mat! Diarée idag igen!

• Daddy pleasure

tycker du borde börja med fodret cenaturio som är jätte bra hunden äter skräp för att fodret inte innehåller allt den behöver.

www.cenaturio.se

• miab80

Ha ha! Min rottis/schäfer är 19 mån o äter oxå ALLT "gott" hon hittar ute... Blir min hund lite dålig i magen så brukar jag ge henne lite fil eller välling. Det funkar på henne iaf

Svar på tråden Äter skräp ute! Hundvalp med dålig mage..