• Anonym (fundersam)

Kopparspiral och infektion

Jag undrar om det är någon som vet om det är farligt eller skadligt för kroppen om man tex skulle ha en svampinfektion i samband med insättning av kopparspiral?
    Ska sätta in spiral om några dagar men vet inte om jag har svampinfektion eller inte. Borde jag behandla mig med pevaryl för säkerhets skull eller kan man få svampinfektion från pevaryl om man inte har det när man börjar använda det?

Tacksam för alla svar jag kan få

• Svar på tråden Kopparspiral och infektion
  • Anonym (fundersam)

Ingen som vet?

• Anne81

Jag tror inte att det är bra att ha en svampinfektion när ma nsätter in spiral men jag tycker att du ska ringa till de som ska sätta in den och fråga så att du vet säkert. BM gör en undersökning först och prata även med henne då om dina funderingar. Kan de inte sätta in den så får ni ju helt enkelt boka en ny tid =)

• Anonym (fundersam)

Har pratat med bm igår och hon sa att om besvären inte går över till måndag så ska jag köpa pevaryl med 1 starkare istället för den man ska ta i 3 dagar. Ska sätta in spiral på onsdag så får se hur det går.

• Anne81

Jag satte in en kopparspiral i tisdags, AJ, det känndes. Nu känner jag som lite mensvärk ibland men inte så farligt och vi har testat den oxå :) Jo då fungerar bra....

• Anonym (fundersam)

Jag satte in kopparspiral igår.Kändes lite vid insättandet och hade lite mensvärk efteråt men inte så farligt mycket så jag behövde inte ta alvedon eller liknande iallafall.

Svar på tråden Kopparspiral och infektion