• Just Me

Brio och Emmaljunga

Hej..

Jag undrar en sak, det är så att jag är intresserad av kombi vagnen. Och här kommer lite frågor...

*Kan man använda vagnen i flera år? Jag har hört att man kan det.
    *Medföljer olika saker som åkpåse m.m eller måste man köpa allt separat?
    *Hur mycket kostar en 2005 vagn?
    *Är det någon som har erfarenhet, och kan rekommendera mig...

Kramizzar

• Svar på tråden Brio och Emmaljunga
  • jannice

alla tillbehör, såsom åkpåse etc, måste du köpa till . Det enda som ingår i priset som brukar stå i annonser är själva vagnen, sen tillkommer allt, tom hjulen
    Helt skumt, men så är det!!!

Lycka till i vagndjungeln!

• snutti

Ja vagnen har man i två-tre år. Tills man lessnar
    Allt köps separat... inget ingår...
    En -05 kostar väl allt från 5700 utan tillbehör, och uppåt....

Jag rekommenderar BRIO, tycker att det är skönare fjädring, snyggare vagn... De väger mindre, ja vad är inte bra med en brio, jag älskar den...

Lycka till

www.engbaby.com/SE/BRIO/

• snutti

Annars så kan du ju köpa en sittvagn med lift i, lite billigare vagn.. men lika poppis och snygga...

• Lantisen

Jag tycker nog att emmaljungas Cerox sittvagn verkar smidigare. Med mjuklift eller hårdlift. Det har vi beställt iallafal pga att den väger mindre och tar mindre plats när man viker ihop den och ska stuva in den i bilen. Liggperioden är inte så lång ju för bebben.....

lantisen v. 25

• Bulldog76

Vår Cerox med tillbehör 2005 års modelll kostade 6500.
    Har skaffat en med mjuklift...

• mimmipigg

Jag har iofs en duo, men vi valde Brio för Emmaljungas gick knappt att fälla ihop alls. Brion tar också stor plats ihopfälld, men Emmaljungan var mycket värre.

• Bulldog76

Emmaljungas Duo blir höga, men Cerox är den lägsta vagnen ihopfälld av alla de vagnar vi testade. lägre än Brio Nova etc

• Fridus

kan ju medela att brio har de lättaste vagnarna. En Emmaljunga cerox väger ca 16 kg medans en Brio nova väger 13,7. Vi har vägt vagnarna i butiken. emmaljunga hade tryckt fel vikt i sina kataloger och det känner man om man lyfter en nova resp. cerox så känner man att novan är lättare.

• san

Har köpt en ny Emmaljunga classic sport sittvagn -05 med mjuklift, åkpåse och skötväska. Lufthjul och regnskydd ingick i priset. Gav 4800:- för detta. Den passade mig bäst - är ganska kort i rocken.

Susanne

Svar på tråden Brio och Emmaljunga