• Lexie

Grädde eller cremefraiche, vad är bäst?

Hej!

Jag skulle vilja ha svar på en fråga. Ur hälso och vikt synpunkt, vad är bäst att äta. Grädde eller cremefraiche? Jag tycker att det "känns" bättre att använda cremefraiche med låg fetthalt i tillexempel grytor och liknande istället för grädde med låg fetthalt. Men jag har ju egentligen inga belägg på att det är bättre. Jag gör gärna också en kall sås på cremefraiche eller turkisk yoghurt till maten istället för en gräddig sås av samma anledning. Det känns som det skulle vara nyttigare, men är det så? Hjälp mig! Lurar jag bara mig själv på detta sätt, när det egentligen är samma sak jag stoppar i mig?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Grädde eller cremefraiche, vad är bäst?
  • Lexie

Ingen som vet eller som har samma funderingar som jag? Puff,puff ..

• mariiah

Det beror väl lite på vad man ska ha för sås vad man använder väl?? Varma såser gör jag med Milda Mini Mat, kalla såser med Creme Fraiche

• Lexie

Men vilken är nyttigast? Vilken "borde" man välja, eller är det ingen skillnad alls? Jag förstår också att det är "godare" och mer passande med gräddde i varma såser och cremefraiche i kalla.

• mariiah

Borde ju vara den med lägst fetthalt som är nyttigast... eller?? Bra fråga faktiskt!

Svar på tråden Grädde eller cremefraiche, vad är bäst?