• skroll

Vyssan lull tassar...

Är dessa bra. Hur funkar de? Någon som vet var dessa kan köpas och vad de kostar?

• Svar på tråden Vyssan lull tassar...
  • mina71

Jag tycker de är jättebra!!! Gör så man kan vagga spjälsängen.
    Jag har köpt i barnbutik.

• Tutilure

Vi har såna och tycker de är jättebra.

De finns på Babyland, Babyproffsen, Barnens hus m.m. och de kostar ca 275:-

Men de finns ju också att köpa begagnat.

• marinasmamma

Tycker också de är jättebra! Har inte börjat använda dem förrän nu då hon är 7 mån och jag har slutat amma. Innan ammade hon sig till sömns. 

• marinasmamma

Glömde skriva, jag hittade dem på blocket, var knappt använda och fick betala 100:-

• Indah

Vi har dem också och jag tycker de är jättebra. Först vaggade vi själva spjälsängen men det är nog inte så bra för den, slitage och så. Men nu så rockar man lös på tassarna istället, känns skonsammare på spjälsängen plus att det blir nog ganska mjuka och sköna gungningar för dottern.

• Indah

Glömde skriva hur de fungerar. Det är som fjädrar som är i en gummikåpa som man skruvar fast på benet. Så när du gungar så trycks fjädern ihop och utvidgas som på den sidan som inte är nedåt eller vad man ska säga. Vi köpte våra på Barnens hus för 279:- tror jag det var.

Så här ser de ut: www.pikkupingviini.fi/uploads/image/vyssan_lull.jpg

• Ellas och Alvins mamma

Har oxo vyssan lull tassar. helt klart ett av de bästa köpen jag gjort. Perfekt att gunga pyret till sömns om hon inte somnat innan vid bröstet.

• tjej1979

Jag har gått och suktat efter Vyssan Lull tassar länge, och idag skulle vi slå till och åka och köpa. På Barnens Hus hade de satt på tassarna på en säng, så provade, och blev jättebesviken!!!
    Ni som har tassar, blir det verkligen ngt gung på den, eller blir det mer som små skakningar? Den jag kände på var jättestum, blev typ inte mer gung mer än om jag försökte gunga på sängen utan tassar. Och då kändes det rätt meningslöst.

• MysEmmy

Superbra! Jag har satt ett snöre i spjälsängen så om lillkillen vaknar till eller ska nattas kan jag ligga i min säng och dra så att det gungar. Funkar kanon me vyssan lull tassar! =)

• Indah

tjej1979, hur var botten på sängen inställd? Var den längst upp eller var den längst ned? För ju högre upp man har botten desto lättare och större gungningar blir det och ju längre ned botten är desto mindre gungningar.
    Vi har nyss flyttad ned vår botten i spjälsängen och det är ju mindre gungningar men jag tycker ändå att det gungar helt okej, jag ser det även som att det är skonsammare för sängen att gunga med tassarna än utan.

• Ellas och Alvins mamma

våran spjälsäng gungar iaf jätte bra. Har den precs bredvid våran så jag kan bara sträcka ut handen och gunga lite om hon knostrar på natten.

• tjej1979

Indah: Den var nog längst ner tror jag, så det kanske går att få det lite bättre då om man fortfarande har kvar botten högst uppe som vi har. Vart ju så besviken då jag tänkte att det borde funka jättebra, och det verkar ju som om alla andra tycker det, så jag kanske borde ge det en chans till och köpa hem och prova när jag monterar själv.

• mamman05

Bara jag som tycker dom va HELT värdelösa??

Fungerade inte alls =/

• LyNxQ

Jag köpte på tradera..
    Linnéa hade vaknat minst en gång varje natt i 4-5månader, men första natten gungtassarna var på plats sov hon HELA NATTEN!
    Jag tycker att de funkar jättebra! Fast jag ångrar att jag inte köpte dem tidigare!
    (Och Linnea tycker att det är jättekul att hoppa i sängen, eftersom det fjädrar )

OBS! Om barnet är mycket aktivt (och om de försöker klättra ur själv) så kan sängen välta om gungtassar är monterade!
    (Vi har spjälsängen mellan min säng och en liten vägg, så den är säkrad..)

• Indah

tjej1979: Det är ju bara att köpa och prova. För jag tror smaken är som baken. Det går ju alltid att sälja på blocket eller ngt, du ser ju bara i den här tråden hur uppskattade de är så det finns väl alltid någon som vill köpa dem.

mamma05: Vad var det som gjorde att du tyckte de var värdelösa? Vad var det som inte fungerade? Gungade de inte eller var det det att ditt barn inte gillade dem? Undrar alltså bara så inget påhopp eller ngt.

LyNxQ: Hur kan sängen välta om man har tassarna? Är de så pass aktiva att de försöker klättra ur själv så har man väl ändå sängbotten längst ned och då är det väl praktiskt taget omöjligt att välta sängen? Eller?

• LyNxQ

Nä, jag vet att jag läste det någonstans.. Fast vi har ju inte provat förståss...
    Men det går att gunga såpass mycket att det är risk för vältning (iallafall om man har en sån hoppig unge som min)
    Bara så att man tänker på det iallafall!

• lindislinda1

Det bästa köp jag gjort!

• Havande

När lillan växte ur vaggan kunde hon inte somna i sin spjälsäng. Efter tre nätters usel sömn köpte jag vyssan lull-tassar på Blocket. TOPPEN! Hon sov som en prinsessa efter det. Tycker att de är rätt dyra så försök hitta begagnade. Jag fick betala 150:- för mina.

• stina72

Jag rekomenderar verkligen vyssanlulltassarna. Angående gunget så kan man verkligen gunga mkt om man nu skulle vilja det. Iaf när sängbotten är högst upp.
    Vår son hade lite problem med att somna och sov första månaderna i barnvagnen. Men efter att vi skaffade tassarna till sängen så gick det lika bra att söva honom i sängen. Dessutom perfket när de vaknar till under natten. Då har man spjälisen precis brevid sig och kan ligga och gunga

• Vironika

Oj har beställt sånna i går på nätet...Kul att se att dom funkar..!!Ska bli spännande

Svar på tråden Vyssan lull tassar...