• Mia m Rasmus

Irriterad du dig på människor som ställer sig på handikapp- p utan tillåtelse?

Kan bli så himla irriterad om någon ställer sig på handikapp- p och sedan skuttar ut ur bilen utan problem. Som idag vid McDonalds, kommer en hyfsat ny bil och ställer sig på handikapp-p precis vid ingången, ut hoppar 2 unga tjejer och ett litet barn. Inget tillstånd i rutan där inte.

• Svar på tråden Irriterad du dig på människor som ställer sig på handikapp- p utan tillåtelse?
  • 3barnsmor35

Familjeparkering när man inte har barn utan är 40 år m liten sportbil retar mig som f*n också!

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • Kakan83

det retar gallfeber på mig! Och jag drar mig inte för att säga det till personen i fråga heller. Fattar inte att folk kan med att göra så. Tänk om den kommer en person som verkligen behöver den bredare parkeringen som ligger så nära ingången som möjligt?

• Visma

Jäkligt irriterande. När jag var o handlade på stormarknaden häromdagen så ställde sig en snubbe o hans bimbo på familjeparkering. Klev ur bilen o tog fram en barnstol ur skuffen o la in den i framsätet. Hur jävla slö får man var. H

• Kakan83

Visma

Det är nog toppen av idioti!

• Sallisen

Nåt vansinnigt! Svärfar var förlamad de sista 10 åren av sitt liv och beroende av rullstol... hur många gånger fick han inte parkera LÅNGT bort bara för att nån som var LAT inte fattade att man INTE parkerar på handikapplats utan att ha tillstånd!!!!!!!!!

• Visma

Jo kan man lugnt säga. Den energin han la ut på att hämta stolen från skuffen o sätta den i framsätet hade han ju kunnat lagt på att promenera 20 meter extra istället.

• mjukisvicki

ok om ni ser att dom inte är sjuka men jag hade inget handikappstillstånd när jag gick på kryckor. men vi fråga på affären (en maxi butik) om vi fick stå på handikapp iaf för jag kunde inte gå så långt. fick åka rullstolen inne i affären och då fick man göra det även om man inte hade något tillstånd. så ibland ska man inte vara så snabb på att dömma folk.

• Kakan83

Tror det var för nåt år sen det gick ett repotage på tv;n ang just detta. Det handlade iaf om folk som hade köpt falska tillstånd på nätet för en billig peng. Flera personer blev filmade där dom hoppade glatt ut ur bilen, utan några som helst handikapp. När man sen frågade dom varför dom gjorde som dom gjorde, så var svaret att det var så svårt att hitta parkering. Ja men BUHU då!

• Visma

Utan tillstånd så får man inte stå på handikappsparkering. Vare sig affären godkänner det eller inte. Är inte affären som delar ut böterna.

Finns tillfälliga tillstånd man kan få vid t.ex benbrott osv...

• Sallisen
    mjukisvicki skrev 2007-02-01 14:10:39 följande:
    ok om ni ser att dom inte är sjuka men jag hade inget handikappstillstånd när jag gick på kryckor. men vi fråga på affären (en maxi butik) om vi fick stå på handikapp iaf för jag kunde inte gå så långt. fick åka rullstolen inne i affären och då fick man göra det även om man inte hade något tillstånd. så ibland ska man inte vara så snabb på att dömma folk.
    Från Polisens hemsida:

Nej, saknas giltigt parkeringstillstånd väl synligt i fordonet får man inte parkera i en parkeringsplats reserverad för rörelsehindrad.
Svar på tråden Irriterad du dig på människor som ställer sig på handikapp- p utan tillåtelse?