• Mysis

Är det normalt att ha lite förhöjd feber och svettas mer än vanligt när man ammar?

Hej!

Undrar då jag har blivit kejsarsnittad för 1 1/2 vecka sedan.
    Sedan några dagar har jag haft 37,3-37,5 i feber på morgonen.
    Brukar ligga på 36,8 normalt.
    Svettas mycket mer än vanligt också.
    Blir orolig att det har nånting med snittet att göra tex en infektion.

Kan detta vara normalt?

Kramar!

• Svar på tråden Är det normalt att ha lite förhöjd feber och svettas mer än vanligt när man ammar?
  • Nyfiken gul

Det kan vara så enkelt som att mjölken är på gång att komma ordentligt...

Då kan man få feber o nästan influensaliknande symtom..

Hur känns brösten? Ömmar?? Känns större??

• Ylle

jag svettades som en gris första veckorna jag ammade, det är tydligen helt normalt - antar att man gör sig av med all vätska sen graviditeten och har väl med hormoner att göra... man kan få lätt feber när mjölken håller på att rinna till, men jag fattade det som att det bara var några dagar efter man fött. ring och kolla.

• fruis

Det är vanligt att man svettas mycket några veckor efter förlossning eftersom kroppen har mycket extra vätska att göra av med. Det är viktigt att dricka mycket, speciellt om man ammar också!

Jag har en kompis som fick infektion efter sitt kejsarsnitt och hon hade HÖG feber och mådde helt kasst. Lite småfeber behöver nog inte vara något farligt.

• Mysis

Hej Nyfiken gul!

Brösten spänner när de håller på att bli fulla och känns större då men de ömmar bara lite. Kan kännas som att det ilar i dem ibland.
    När jag handmjölkar brösten droppar det ur dem men inte så att det sprutar mjölk direkt. Är de fortfarande på G att producera mer mjölk då eller kommer det att vara så lite som kommer ut hela amningstiden?
    Jag svettas mest på nätterna också.

• MariaF

Jag svetades som en tok dom första 4 veckorna det var hemst var tvungen att duscha 2 gånger per dag! kollade dock aldrig tempen. Kunde inte ha sockar på mig för dom blev blöta (Gick ner 23 kg på 2 v i bara vätska)

• Cakar

Jopp! det är fullt normalt med att svettas som en gris när man ammar. en del lyckliga svettas bara i början... Jag svettades alla 8 månaderna som jag ammade båda mina barn hoppas på lättare med nr 3.
    Febern vet jag tyvärr inget om... Är du orolig ring din BM, bättre ett samtal för mycket än för lite. det kan ju vara att du blivit kall om brösten. Lycka till

• Vilmagbg

Jag svettades som bara den de första 6 månaderna. Sen blev det lite bättre men jag svettas fortfarande mer än normalt.

Svar på tråden Är det normalt att ha lite förhöjd feber och svettas mer än vanligt när man ammar?