• Unique

Vinterfötter- HJÄLP!!!!

Jag skulle behöva ett bra tips vad gäller fötter. Alltså hur man underhåller dom under vintern?? Mina fötter är VANSINNIGT torra...
    Jag har inte sprickor och förhårdnader coh sånt, men jag är så torr. Blir liksom narig UNDER fötterna. Vad ska jag göra? Har ni några tips? Smörjer in dom varje kväll och sover med strumpor, men dan efter är dom likadana igen....
    Jag får panik snart!!!!!

Har ni några bra tips tjejer?

STOR kram

• Svar på tråden Vinterfötter- HJÄLP!!!!
  • Bei Bei

Salva/mjukgörande & sedan plastfolie runtom på natten... Osexligt, men hjälper fin fint för mina taskigt torra fötter...

♥ Ronja ♥
  • AstraTrillian

Prova med Locobase repair på Apoteket, svindyr men funkar. Både jag och min dotter har supertorr hy och hon har fått "atopiska vinterfötter" . Krämen funkar verkligen.

• Unique

Atpoiska vinterfötter????
    Min son har atopiskt exem. Men det är mer som röda envisa "riktiga" exsem. Har din dotter det på fötterna? Stackarn....
    Nä mina ser för jävliga ut, torra, fnasiga och hemska....
    Måste prova nått dunderfett alltså...
    Tack för era tips! ;)

• Unique

Skulle vilja testa pedikyr. Har aldrig fått det.... men jag skäms för mina fötter just nu. Sen funderar jag på om det inte blir värre av att börja slipa i dom liksom....?

• tez84

Min vännina har sprickor i sina fötter emellan åt och hon använder tro det eller ej glidmedel.. Hon säger att då blir fötterna som nya,, JA hon filar ju och så först då.. hi hi ler.. Låter lite men det verkar ju funka kanon..

• Unique

Glidmedel?
    Men det innehåller väl mest vatten? Gud så märkligt? ;)
    Hur kom hon på det????

• AstraTrillian

Unique:"Hur kom hon på det????"

Min första tanke också Fick många konstiga bilder i huvet.... *asg*

• tez84

ha ha ... Jag vet faktiskt inte riktigt hur hon kom på den iden.... Men det funkar... ler

• Cecilia1983

Jag får eksem över hela fötterna på vintern. Jag smörjer flera gånger/dag och ser till att gå utan strumpor när jag är hemma. Jag smörjer med kortison 2ggr/dag och mjukgörande flera gånger

Svar på tråden Vinterfötter- HJÄLP!!!!