• Skrutteplutt

Täby C mödravård?

Är det någon som har erfarenhet därifrån? De är ju kopplade till BB Stockholm, vill gärna välja en sån Mvc. Men jag bor inte i Täby (ännu, vi letar hus ) så jag har ingen koll. Finns det t ex utrustning för UL där eller måste man göra det på annat håll? Är de generösa med VUL osv om man är nojjig i början?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Täby C mödravård?
  • Knoddas

Hej!

Har själv ingen erfarenhet från mödravård i Täby C. Har ingen direkt erfarenhet av någon mödravård alls än så länge i o f s ... Är i vecka 6 och ska gå på barnmorskemottagningen Pärlemor i Täby kyrkby. De gånger jag har varit i konakt med dem så har de varit jättetrevliga och jag har hört andra som gått där och varit nöjda.

Sen finns Prima Liv på Danderyds sjukhus.

Hoppas du hittar hus i Täby. Det är trevligt här!

• Skrutteplutt

Hej Knoddas,
    ja jag hoppas verkligen vi hittar något snart, vi har hållt på hur länge som helst känns det som... Prima liv ska tydligen ta bort samarbetet m BB Sthlm vid årsskiftet, så jag väljer mellan Täby C och Munkbron i G:a stan. Och Täby vore ju skönt om vi hittar något under våren

Någon annan med erfarenhet från Täby C?

• Rund

Ja gick på täby under mina två graviditeter. Sist graviditeten var med mycket komplikationer. Är jätte nöjd och fick mycket stöd och fick komma och lyssna på lillans hjärta när jag ville. Gick hos en som heter Anna Sjöblom. De har ej U-ljud där men du får gå på det vid odenplan.

• Lindis 24

Går på Pärlemor i täby kyrkby.
    Den är jättebra.

Svar på tråden Täby C mödravård?