Svårt att lära sig arabiska?
Hej
är det någon som har försökt lära sig arabiska i vuxen ålder? Hur svårt var det för dig?
Hej
är det någon som har försökt lära sig arabiska i vuxen ålder? Hur svårt var det för dig?
jag är 26 och lär mig fortfarande:D
men sitter inte i böcker och plugggar, utan pratar den arabiskan jag kan och ber nära occh kära om översättningar av ord och termer, antecknar det och repeterar när det behövs.. det går ju inte snabbt på detta viset hehe, men men
Jag har lärt mig arabiska i vuxen ålder. Jag tycker inte att det har varit så svårt, mycket lättare än jag hade trott från början. (talar marockansk dialekt). Dock har jag inte lärt mig skriva så bra än, var på gång, men fortsatte inte, det går säkert ganska snabbt att lära sig det också¨!
om man bara ligger i, kanske hittar nån arabiska kurs, så går det säkert jättebra att lära sig även arabiska i vuxenålder.
Och då menar jag att lära sig skriva och sånt, prata är ju en annan sak... (om man känner många araber)
kanske ska skriva också att jag också lärt mig hyfsat bra arabiska,(prata) utan att gå nån skola/kurs, men skulle vilja gå nån kurs för att lära mig alfbetet också.
Nej det är inte speciellt svårt om man har viljan. Jag började med hemspråk på gymnasiet och där lärde jag mig bokstäverna. Det var inte svårt, men jag var rätt omotiverad och det stoppade mig. Än idag (15 år senare) kan jag bokstäverna men blandar ihop lite, men det är ju för att jag inte har fortsatt att öva.
Tror det mesta går om man har viljan som sagt.
Den här interaktiva språkkursen på cd-rom är svindyr, men svinbra! :)
Jag har inte testat den arabiska versionen visserligen, men principen är samma för alla språk:
62.119.138.156/default.asp&pagetype=detail&product=37801
Att lära sig prata är nog inte omöjligt men skriva, det har jag gett upp. Fattade inget
62.119.138.156/default.asp&pagetype=detail&product=37801
Länken kanske fungerar bättre nu?