• Lilli 84

Vantar!

Jag har en son på 1 år som är helt omöjlig när det gäller att ha på sej vantar, det går bara inte!
    Han biter bara tag i vanten och drar av sej den, hela tiden! Jag har provat alla möjliga vantar och han drar av sej alla! Det är ruskigt irriterande när det är kallt ute för man vill ju inte att han ska frysa om händerna.
    Nån som har nå bra tips innan jag blir galen? =)

• Svar på tråden Vantar!
  • Lola Jämtland

Köp såna där "vant-hållare" då som håller fast de?

//2007-here I come!
  • annikaloppan

Köp en lång vante och sätt på den innan overallen/jackan, så sitter den fast!

◊ William 05.10.15 ◊
  • Lilli 84

Vant-hållare funkar inte, det har jag provat. Då sliter han av vanten och så hänger den bara kvar i själva jackan.

• Lilli 84

Långa vantar sliter han också bort, han kämpar och kämpar och till slut så är den av. Och när den väl är av så slutar han aldrig dra heller, oavsett hur många gånger man sätter fast den igen.

• annikaloppan

Vi har en Reimavante som går upp över armbågen. Den sätter vi på först. Knäpper åt banden vid handen och sen på med overallen. Sitter som sten och han får inte av sig den.

◊ William 05.10.15 ◊
  • Lola Jämtland

Men om du tar vanthållare + lång handske o sätter innanför overallen, lyckas han verkligen dra av den iaf?

//2007-here I come!
  • Lilli 84

Vad är det för vante? har jag aldrig hört talas om.

• Lilli 84

För mej blir det bara så att vanthållaren bara gör så att vanten hänger kvar, han sliter och vrider och sen hänger den bara där.
    Jag börjar fundera på att sy fast en vante snart, men då kan man ju inte ta av den när man går in i typ affärer istället.
    Och jag kan tillägga att jag har typ vanliga vanthållare från HM och dom är sämst.

• annikaloppan

Angående HM:s vanthållare, så är de helt värdelösa. Håller mig dig. Williams vante lossnade därifrån och har ingen aning om var den är.

◊ William 05.10.15 ◊
  • turia

Bli sträng o säg att man inte får ta av!!!

• Lilli 84

Han fattar liksom inte när man säger "NEJ" heller när han håller på och sliter. Han typ skrattar och tror att det är en lek. Det slutar med att jag får typ gå bredvid vagnen och hålla bort handen från munnen. Det är så irriterande!

• turia

Jo de förstår men det e trotset som regerar
    Försök o distrahere med nåt annat, han kan hålla i en kotte? sten? dra en pinne?

• Trogga

Vissa barn är varma och vill inte ha vantar. När jag jobbade på förskola höll vi koll på de vantlösa barnen att deras fingrar inte blev för kalla

Jag är en troglodyte
  • Lilli 84

Han är ju så envis, och det har han fått från mej så ingen av oss vill ge sej liksom... he he :)
    han har lite stora händer så han har vantar som är i strl 86-104 så han får inte riktigt in tummen i tummen på sina tumvantar om du förstår, så han kan inte riktigt greppa saker.
    Men jag har till och med provat att ha fingervantar på honom så han kan röra sej som vanligt, men det duger inte heller åt honom.

• Minname

Men herre gud låt ugen vara utan vantar blir han kall blir han inte mycekt att göra åt. Tror nog det är bra att dom får lära sig kyla och varför det är bra att ha vantar!

• turia

säg det barn som får in tummen på vantarna, min 2 åring kan då rakt inte ..ja om jag fått in den så är den snabbt ute igen.. handlar inte om stora barns händer utan om felkonstruktion. e det normalt ha tummen under armhålan?

• Xcena

Kop en fleecejackan fran POP eller liknande som har hal for tummarna. Jag kor alltid i hennes tummar med vantarna dar, och da kan hon inte dra bort de sjalv.

Svar på tråden Vantar!