• Sarotta

Någon som har tips mot illamående?

Jag mår illa! Inte bara på morgonen, utan större delen av dagen. Får kväljningar av att köra bil, ge katten mat osv. Finns det någon som har något tips mot illamående? Är i sjätte veckan, och det sägs ju att det blir bättre efter vecka 12. Känns som om det är långt dit...

• Svar på tråden Någon som har tips mot illamående?
  • kanonkula

Jag madde SUPER illa och kraktes till och med vecka 16 och fick tips om att dricka ingefara avkok, ta aksjuketabletter, ha aksjuke armband, dricka pepparmint te m.m. Du kan ju prova nagot av det men det anda som hjalpte mig var att sova och ata konstant, men aven da madde jag inte toppen.

Det gar fort, jag lovar. Och nar du inte mar illa langre sa uppsakattar du det saaaa mycket.

Lycka till.

• Sarah å Leia

Postafen finns recept fritt på apoteket. Kan vara värt ett försök (fungerade dock inte till mig, fanns inget som gjorde utan det var bara till att stå ut med 9 mån kräkningar o illamående) Eller ha alltid kex, frukt, choklad i närheten när du känner det är på g.

Blir inget bättre, kan du få Lergigan utskrivet av en doktor, vilket brukar hjälpa de flesta (men dock inte mig där i heller)

Mamma till världens bästa Leia
  • Annizsj

Hej! Jag vet hur du känner dig, men det finns två saker som i alla fall hjälpte mig. Postafen- åksjuketabletter på apoteket, helt oskadliga för barnet. Nackdelen är att du blir ganska trött och dåsig så det är en varningstriangel på paketet, så bil kan du inte köra. Sedan finns det åksjuke/gravidarmband som i alla fall lindrar lite, finns också på apoteket. Fick tipsen av min BM, så skynda dig iväg till apoteket!!!
    Anna, v.19

• carola1977

det som hjälpte för mig var att äta ofta och lite. tex åt jag halva matlådan till lunch och halva till eftermiddagsfikat. om jag var hungrig mer än 5 minuter eller åt mer än en halv portion mådde jag illa. precis som du mådde jag mest illa under dagen och kvällen, inte på morgonen.

• fenurila K o L t

Ingefära hjälpte mig plus regelbundet ätande i små portioner. Hade färsk ingefära i maten och drack ingefärs the

v.13 bara 27 veckor kvar
  • Vässan

vitamin B6 funkade för mig!

• Ekengirl

Jag mår också illa ofta speciellt när jag sitter på pendeltåget.
    Men jag har alltid mariekex med. Så fort jag känner att illamåndet är på väg så stoppar jag i mig ca 3 kex och det brukar hjälpa.
    /Elin

• Sarah å Leia
    hejentjej skrev 2007-02-01 18:37:34 följande:
    e choklad bra mot illamåendet??
    om man är illmående av hunger spelar det ingen roll, men är man sjuk illamående, så nej! (förstår du vad jag menar?)
    Mamma till världens bästa Leia
Svar på tråden Någon som har tips mot illamående?