Molly83 - sen när finns det Pågatåg i Löddeköpinge undrar jag...? Måste byggts i natt.
Vi bor i Löddeköpinge. Har byggt hus och flyttade in i maj 2006. Jag har bott i Malmö, Borås, Göteborg, Lomma, Arlöv och Malmö igen och nu känns det som om jag kommit hem. Vi trivs verkligen bra här. En riktig liten by, men ändå tillräckligt stor för att allt ska finnas. När man är ute och går med barnvagnen hälsar alla på en, jag lovar! Folk man inte känner hälsar på en!
Det verkar vara bra med barnomsorg för barnen här också. Öppna Förskolan, BVC och MVC är jättebra. Vårt lilla centrum skall byggas ut. Vikingabyn skall byggas ut.
Center Syd växer hela tiden och där finns alla affärer man behöver. Det är nära till havet!
Och här finns 3 golfbanor!! och simhall och stall och Lödde Plantskola med nya Kryddgården (fika, lunch och catering) och 2 gym.
Bäst av allt är att vi har otroligt låg kommunalskatt, bland de lägsta i Sverige faktiskt. Vi tjänade 7 000 om året på att bara flytta hit!
Områden att undvika tror jag inte att det finns. Det är ju i stort sett bara villor här, byggda under olika tidsperioder. Ja, som du märker är vi nöjda!