Sulky på plan som handbagage
Flyger till Thailand om ett par veckor med min då 5 mån son.. Funderar på hur det är med att ha sulky med sig som handbagage på planet..
Flyger till Thailand om ett par veckor med min då 5 mån son.. Funderar på hur det är med att ha sulky med sig som handbagage på planet..
Hej hej!
Tror inte att du får ha med dig en sulky som handbagage, däremot brukar det inte vara några som helst problem att lämna den vid gaten och sedan få den igen så fort ni går av planet... Kolla upp med flygbolaget (heter det så) för det kan skifta mycket på en och samma flygplats! Annars har nog de flesta flygplatser vagnar ni kan låna. Lycka till och trevlig resa!!! /Emma
flög i helgen och såg två familjer me sulky, men det var iafs bara till London, kanske skillnad när det är längre flygningar. När vi åkte till Gambia checkade vi in vagnarna... ring flygbolaget och kolla, eller kolla hemsidan
ha d så trevligt!
de hade vagnarna i kabinen alltså
gibs.. de familjer lämnade säkert sulkyn i planet till flygvärdinnerna som gav den till markpersonal som lastade in i bagage utrymmet... reser mycket å har aldrig sett någon få ha sulky som handbagage! oavsett bolag eller sträcka
Det finns en sulky som är så liten att den är godkänd som handbagage i kabinen (sa dom på barnens hus iaf) och det var någon av Chicco's varianter. Sedan måste ju Quinny zapp också vara det...men den har inget liggläge så det kanske inte är så bra.
Annars kanske en ergonomisk sele vore schysst?
Det finns en sulky som är så liten att den är godkänd som handbagage i kabinen (sa dom på barnens hus iaf) och det var någon av Chicco's varianter. Sedan måste ju Quinny zapp också vara det...men den har inget liggläge så det kanske inte är så bra.
Annars kanske en ergonomisk sele vore schysst?
herregud..datakrångel. sorry.
När vi flög med ryan air till London fick vi ha med vår paraplyvagn med liggläge och babyskyddet ini kabinen.Jag tycker att du ska ringa flygbolaget och fråga vad som gäller-
vet inte... kollade inte så noga, men det är möjligt...
sen tar de väl inte in saker i bagageutrymmet från flygvärdinnorna heller, inte speciellt säkert eller effektivt...
men men, tack för mej då!
GIBI, Jo så gör de oftast.. flygvärdinnerna öppnar andra dörren å ger markpersonalen saker som de inte vill ha ombord, det är ju flygvärdinnorna å kaptenen som har sista ordet. (likadant kan de ta in grejer de behöver, mat å dryk å så om de kommer lite sent)
Resor till ex thailand är relativt dyra och därför också fullbokade vid de flesta tillfällen (knökar ihop alla på samma plan) så därför tror jag att det blir problem med vagn som handbagage (om man nu inte köper en som "håller måttet" alltså). men man kan som sagt oftast lämna den vid gaten, tror dock inte att den lastas med annat bagage utan att det finns speciellt utrymme för detta...