• Zaria

Hemförsäkring

Hur funkar hemförsäkring?
    Min mobil gick inte att få liv i igen, jag betalade 3200 kr för den (utlänsk) Här i Sverige kostar den ca 5000 kr.

Hur värderar de mobilen? Och får man ut något för den öht?

Lite bra att veta på ett ungefär när man ska köpa ny mobil.

Har noll koll på hur det fungerar

• Svar på tråden Hemförsäkring
  • Zaria

Verkligen ingen mer som har en hemförsökring?

• magnus07

För att mobilen ska gå på försäkringen så har jag för mig att det brukar krävas att du har "drulleförsäkringen" (allrisk, hemplus o.s.v.) på ditt bolag. Med dessa försäkringar så har jag för mig att dom utgår ifrån priset här hemma i Sverige men då självklart minus åldersavdraget som är riktigt mycket på mobiltelefoner. Tror dom är helt avskrivna på 12 eller 18 månader (eller nära iaf). Utöver detta så finns det självklart även en självrisk (ca 1000-1500kr) som du får stå för.

Lättast är ändå om du ringer ditt försäkringsbolag och pratar med dom eftersom det är dom som har störst koll på villkoren.

• Tulip

Mobiltelefoner kan det vara svårt att få ut något för... Nya modeller kommer hela tiden, och efter åldersavdraget och självrisken brukar det inte bli något kvar... Tyvärr!

♥♥♥ vecka 38 ♥♥♥
  • kärleksbarn 05

vilket bolag har du???

jag är

• kärleksbarn 05

jag är ombud för if så vet en del dock mest om just deras försäkringar .

oftast kollar man kvitto vad man gett för en sak.
    i vissa fall kan hemförsäkringens lösöre gå in men allt oftare krävs en drulle;allrisk,oturs försäkring för att de ska täcka.

sen är de åldersavdag och självrisk oxå så oftast blir de billigare å köpa en ny utan att utnyttja försäkringen.
    utnyttjar man försäkringen så blir ju även premien dyrare i nått år.

så kanske en onödig sak å ta på försäkringen.

• abnocto

Vi fick ut på en mobil som sonen tappade i vattnet. Det var på extraförsäkringen vi har på hemförsäkringen via Länsförsäkringar.

Vi fick lämna in den och så konstaterade affären att det inte gick att laga. Försäkringsbolaget ville ha referens därifrån.
    Då fick vi 600 kr. Telefon var ett halvår och kostade 3000kr ny. Så inte är det mycket efter självrisk och annat....

Svar på tråden Hemförsäkring