• Ameos

Handdukstork - onödigt eller inte?

Vi håller på och renoverar badrummet och står nu i valet och kvalet om vi ska investera ett antal tusenlappar i en handdukstork eller inte. Känns ju egentligen som en ganska onödig grej, men när man väl har en så kanske man undrar hur man någonsin klarade sig utan den?

Så vad tycker ni, ska vi investera i en handdukstork eller göra något annat för pengarna istället?

• Svar på tråden Handdukstork - onödigt eller inte?
  • Ciccin3
    Ameos skrev 2007-02-02 02:00:54 följande:
    Vi håller på och renoverar badrummet och står nu i valet och kvalet om vi ska investera ett antal tusenlappar i en handdukstork eller inte. Känns ju egentligen som en ganska onödig grej, men när man väl har en så kanske man undrar hur man någonsin klarade sig utan den? Så vad tycker ni, ska vi investera i en handdukstork eller göra något annat för pengarna istället?
    Nej, haha sjukt överskattat pryl. Vi har en, har aldrig använt den.Sen fick jag höra att dom drar galet mycket el dessutom, låt bli.
    Lit de parade
  • Ameos

Vi tycker också att det känns som en överskattad pryl, men det verkar som att alla som renoverar badrummet skaffar en sådan nuförtiden. Kan ärligt säga att jag aldrig har saknat en sådan, däremot har jag saknat tvättmaskin, torktumlare, platt TV och en massa andra prylar som jag fortfarande inte har.

• ALJO

Vi skall ha en handukstork, men vi kommer att ha en varmvattenburen, istället för element helt enkelt. Om man inte kan göra så (vi har vedpanna=billig värme) eller om man inte ändå har el-element så är det nog onödigt. Men det är bara vad jag tycker, tänk mer på energikostnaden än inköpskostnaden, för flera tusen behöver dom väl inte kosta..?

• Ameos

ALJO: Om man vill ha en snygg handdukstork så går de tyvärr på flera tusen.

Kan tillägga att vi bor i lägenhet och kommer förmodligen att sälja om några år. Frågan är om en handdukstork kan öka värdet på lägenheten... och om den är till någon nytta såklart.

• Ameos

En positiv sak med en handdukstork skulle kunna vara att sonen får en varm handduk efter sitt kvällsbad. Både sambon och jag klarar oss dock alldeles ypperligt utan denna finess.

• lycklig fru

Har handukstork och jag ääälskar den.
    Ska ni sälja lägenheten så småningom så är ju frågan om det är värt att lägga pengar på en.... kan ej svara på det. Men om du aldrig saknat någon förut, varför lägga pengar på en..??

Köp något som ni verkligen vill ha istället för dom pengarna.

• Butterscotch

Det är skööönt med handdukstork! Men visst är det inget måste, tror inte att det höjer värdet sådär vansinnigt mycket direkt.

• Tant Green

Jag hade det förut och det var ju jätteskönt, det var istället för element också. När vi flyttade och det inte fanns någon så trodde jag att jag skulle sakna den jättemycket men det gjorde jag inte alls

• presens konjunktiv

Det är jätteskönt med handdukstork. Min svärfar säger att alla borde ha en, eftersom det är bra för fukt- och värmebalansen i badrummet. Jag hängde inte med riktigt på varför, men han var bestämd, och han borde veta...

• Sallisen

Säkert jätteskönt, men i mitt tycke onödigt. Handdukarna torkar även utan en sån.

Svar på tråden Handdukstork - onödigt eller inte?