• Malinia

Har någon tagit bort en tatuering?

Jag har två gamla och vad jag numera känner är misstag. Har länge funderat på borttagning, surfat runt lite och kikat på alternativ. Men är lite tveksam inför resultatet.

Har du provat? Är du nöjd och vad blev resultatet (foto kanske?)? Kostnad, tillvägagångssätt?

Det är inte alltid lätt att vara klok, men det är svårare att vara oklok.
  • Svar på tråden Har någon tagit bort en tatuering?
  • ZzzZzzz

Har hört att färg är svårare att få bort än helsvarta. Det sättet jag känner till är att man bombarderar tatueringen med ljus, och att det skall kännas som att någon smätter dig med ett gummiband. Om du "googlar" borttagning tatuering så kommer det att ploppa upp en del läsning.

• Malinia

*Poff puff* Har googlat och tittat runt. Tänkte höra om nån har egen erfaranhet av det.

Me, myself and I - the most important people in Malinia...
  • Laminie

Hej! Jag håller på att ta bort min enda tatuering som jag gjorde i november (dumt jag vet ). Har bara hunnit med en laserbehandling och ska på min andra den 19 feb. Det kostar 800 kronor för en behandling!

• Honey1982
    Laminie skrev 2007-02-02 21:10:10 följande:
    Hej! Jag håller på att ta bort min enda tatuering som jag gjorde i november (dumt jag vet). Har bara hunnit med en laserbehandling och ska på min andra den 19 feb. Det kostar 800 kronor för en behandling!
    räcker det med bara 2 behandlingar alltså?
    hur ser det ut efteråt, nån som vet???
  • Laminie

Honey: Nej, det räcker inte med 2 behandlingar. Jag kommer behöva minst 4 eller åtta stycken. Det kan bli många fler än åtta också. Jag ska lägga in bilder på min delfin så du kan se resultatet efter en behandling!

• Malinia

Laminie - lägg gärna in en bild om du hinner, intressant att se resultatet.

någon som gjort behandling i jönköpingsregionen?

Me, myself and I - the most important people in Malinia...
  • Honey1982
    Malinia skrev 2007-02-04 17:10:06 följande:
    Laminie - lägg gärna in en bild om du hinner, intressant att se resultatet.någon som gjort behandling i jönköpingsregionen? Me, myself and I - the most important people in Malinia...
    nej men jag är också intresserad av det. tror det finns en klinik i falköping som tar bort tatueringar!
  • Earth Angel

TS: Har arbetat med borttagning av tatueringar med ljuspulslaser på salong.

Precis som ngn tidigare skrev så är helsvarta tatueringar lättare att få bort än tatueringar med massa färger; gult, rött, blått å dyl t ex kan va knepigt att få bort.

Tateueringen "suddas" gradvis ut och slutresultatet varierar lite från individ till individ, dvs; det krävs även olika många behandlingar.

Men generellt sätt kan man alltså säga att helsvarta tatueringar är lättare att få bort och kräver mindre antal behandlingar än såna som har massa färger i sig.

Här finns lite mer info om denna laser;

www.skonhetsvard.se/fs_index.htm

www.irradia.se/info-tatuering.htm

Man ska dock förvänta sig att det alltid kan synas lite av tatueringen så man inte blir besviken av slutresultatet. Men hur mkt det syns är alltså olika som sagt.

• Malinia

Tack! Har läst nogrannt på sidorna nu.
    Ska ringa och boka tid first thing monday morning!

Svar på tråden Har någon tagit bort en tatuering?